تاریخ انتشار: شنبه 07 دی 1392
سلول های معده به طور طبیعی به حالت بنیادی برمی گردند

  سلول های معده به طور طبیعی به حالت بنیادی برمی گردند

تحقیقات جدید نشان می دهد که معده به طور طبیعی بیش از آن چه ما فکر می کردیم سلول های بنیادی تولید می کند که این احتمالا به منظور ترمیم صدمات ناشی از عفونتها، مایعات گوارشی و غذاهایی که می خوریم، می باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از yottafire،سلول های بنیادی این توانایی را دارند که انواع مختلف سلول های تخصص یافته را ایجاد کنند و محققین سال هاست که به دنبال استفاده از این سلول ها برای ترمیم آسیب های بافتی در سرتاسر بدن هستند. اما دلیل این که سلول های بالغ به سلول های بنیادی تبدیل می شوند و در ترمیم دخالت دارند مورد بحث و اختلاف است.

محققین دانشگاه واشینگتن در جدیدترین مطالعه خودشان گزارش داده اند که یک رده از سلول های تخصص یافته معدی بیش تر از آن چه که تصور می شود به سلول های بنیادی تبدیل می شوند.

محققین پیش از این می دانستند که گروهی از سلول های معده به نام سلول های اصلی می توانند به حالت بنیادی برگردند و در ترمیم موقتی صدمات خاصی از معده مانند زخم یا آسیب به دلیل عفونت دخالت می کنند.

این حقیقت که سلول های اصلی این انتقال و تبدیل شدن را حتی در مورد آسیب های کوچک نیز به راحتی انجام می دهد،محققین را به این فکر وا داشت که تبدیل شدن برخی از سلول های تخصص یافته در اندام های بالغ به سلول های بنیادی باید آسان تر از آن چیز باشد که آن ها فکر می کردند.

این محققین مارکرهایی را شناسایی کردند که نشان می داد  شمار کمی از سلول های اصلی حتی در غیاب آسیب های خطرناک نیز به سلول های بنیادی تبدیل می شوند. اگر آسیب جدی در کشت سلول یا مدل های حیوانی ایجاد شود، سلول های اصلی بیشتری به سلول های بنیادی تبدیل می شوند تا بتوانند ترمیم را مقدور سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه