تاریخ انتشار: یکشنبه 09 بهمن 1390
سلول های بنیادی خون بند ناف و بهبود کنترل متابولیکی دربیماران مبتلا به دیابت نوع I

  سلول های بنیادی خون بند ناف و بهبود کنترل متابولیکی دربیماران مبتلا به دیابت نوع I

استفاده از  سلول های بنیادی خون بند ناف در درمان دیابت نوع I نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته است. سلول های بنیادی با بازسازی ساختار سلول های لنفوسیت T ٬ تولید دوباره انسولین را درپانکراس به دنبال خواهد داشت ، در نتیجه پی آمد چنین پدیده ای کاهش مقدار انسولین تزریقی  در بیماران مبتلا به دیابت خواهد بود..
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از endocrinetoday؛ نتایج فاز 1و2 این کارآزمایی بالینی که در نشریه BMC منتشر شده است نشان داد که به کارگیری  سلول های بنیادی خون بند ناف در بیماران مبتلا به دیابت نوع I، افزایش بازسازی سلولهای بتای جزایرلانگرهانس پانکراس را در این بیماران به دنبال داشته است.
 این مطالعه در چین ، برروی 15 بیمار با متوسط ​​ سن 29سال و سابقه دیابت حدود 8 سال انجام گرفت.
در این روش لنفوسیت های جدا شده از  خون محیطی بیمار مبتلا  قبل از تزریق مجدد به جریان خون محیطی فرد با سلول های بنیادی خون بند ناف هم کشتی داده شد..
هیچ  گونه عارضه جانبی در بیماران درمان شده با این روش دیده نشد.دوازده هفته پس از درمان ،میزان دوز ​​انسولین مصرفی روزانه در بیماران مبتلا به دیابت نوع I تا حدود38 ٪ کاهش را نشان می داد.
محققان این پروژه می گویند:"این مطالعه  نشان داد که هم کشتی  لنفوسیت ها با سلولهای بنیادی خون بند ناف می تواند دو پیامد ضروری مورد نیازدردرمان دیابت نوع  1 یعنی: تغییر روند بیماریهای خودایمنی و بازسازی سلول های بتای جزایر لانگرهانس را به دنبال داشته باشد. با این حال ، بررسی اثرات طولانی مدت این روش درمانی وهم چنین ایمن بودن آن در گرو مطالعات بیشتر  در این زمینه است."

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 06 شهریور,1392

لیلا عرب

سئوال:دختر یکی از دوستانم دچار بیماری تالاسمی مینور می باشد وزیر نظر فوق تخصص خون میباشد وداروی هیدرواکسید اوره 500استفاده میکند خواستم بدانم آیا درمرکز رویان ویا در هر جای دیگر روش درمانی مانند سلول درمانی ویا هر روش دیگر برای این بیمار وجود دارد
پاسخ:در زمینه درمان تالاسمی با سلول های بنیادی طرحی در پژوهشگاه رویان وجود ندارد.جهت اطلاع بیشتر با مرکز تحقیقات خون بیمارستان شریعتی تماس بگیرید.برطرف کردن نقص موجود در تالاسمی با سلول درمانی به نظر قطعی نمی باشد.

شنبه, 02 شهریور,1392

فاطمه احمدزاده

باعرض سلام وادب:دختر یکی از دوستانم دچار بیماری تالاسمی مینور می باشد وزیر نظر فوق تخصص خون میباشد وداروی هیدرواکسید اوره 500استفاده میکند خواستم بدانم آیا درمرکز رویان ویا در هر جای دیگر روش درمانی مانند سلول درمانی ویا هر روش دیگر برای این بیمار وجود دارد ممنون خیر ببینید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه