تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 دی 1392
اجرای طرح بازگشت قدرت باروری در مردانی که‌ وازکتومی کرده‌اند
مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت:

  اجرای طرح بازگشت قدرت باروری در مردانی که‌ وازکتومی کرده‌اند

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت:در راستای سیاست های جمعیتی با اجرای طرحی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مردانی که با جراحی قدرت باروری را از دست داده‌اند، دوباره امکان فرزند دار شدن داشته باشند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محمد اسماعیل مطلق در مورد آخرین وضعیت بازنگری سیاست های جمعیتی اظهار داشت: برای رشد جمعیت دومین پیش‌نویس سیاست‌های سلامت خانواده و مدارس را برای ارتقای نرخ باروری آماده کرده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این سند به تمام دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی کشور ابلاغ شود.
 
بازنگری سند ارتقای سلامت خانواده و رشد جمعیت
 
وی افزود: در این سند همه موارد و چگونگی تلاش در جهت کاهش میانگین سن ازدواج برنامه‌ریزی برای آموزش قبل و حین ازدواج به زوجین جوان، ارائه خدمات لازم پس از ازدواج، تدوین چارچوب استانداردهای غربالگری و برنامه‌ریزی برای زایمان ایمن و کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد از جمله این برنامه‌هاست.
 
مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت همچنین آموزش پرسنل در مورد ارائه حقوق سلامت را یکی دیگر از برنامه‌ها برای افزایش کیفیت خدمات مشاوره به زوجین برای باروری، کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، کاهش بارداری‌های پرخطر و سقط غیرقانونی و غیر شرعی و افزایش بارداری ارادی از جمله دیگر برنامه‌های ما است که باید به صورت جدی در سطح خدمات درمانی پیگیری شود.
 
اجرای طرح بازگشت قدرت باروری در مردانی که با جراحی نابارور شده‌ اند
 
مطلق در گفتگو با فارس همچنین از اجرای طرح بازگشت قدرت باروری در مردان که قبلا تحت عمل جراحی وازکتومی قرار گرفته‌اند، خبر داد و گفت: ‌این طرح به صورت پایلوت در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و گیلان اجرا شده که در سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
 
وی همچنین از پیشنهاد اختصاص 600 میلیارد تومان بودجه از سوی دولت در سال 93 برای اجرای سیاست‌های رشد جمعیت خبر داد و گفت: امیدواریم این رقم با طی مراحل در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده و اختصاص یابد تا بتوانیم برنامه‌های مد نظر را اجرا کنیم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه