تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 دی 1392
جراحی موفقیت آمیز همزمان آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق با استفاده از دی اکسید کربن

  جراحی موفقیت آمیز همزمان آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق با استفاده از دی اکسید کربن

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جراحی موفقیت آمیز همزمان آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق با استفاده از دی اکسید کربن خبر داد و گفت : این روش به دلیل سختی و پیچیدگی های زیادی که داشت کمتر مورد توجه قرار گرفته است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر هادی سعید مدقق در این رابطه افزود :این روش برای بیمارانی که نیاز به تصویربرداری عروق دارند و همزمان دچار بیماری دیابت یا دچار کم کاری کلیه هستند از مزایای بسیاری برخوردار است .
 
وی ادامه داد: در این روش جراحی مواد حاجبی که به طور معمول برای آنژیوگرافی استفاده می شوند ، برای کلیه بیمار َآسیب زا است به طوری که در گزارش ها آمده است حدود 10 درصد از بیماران ممکن است دچار نفروپاتی ناشی از استفاده ماده حاجب شود.
 
سعید مدقق افزود : امروزه روش CO2 ابداع شده و انجام می شود ، راه اندازی این سیستم تشخیصی- درمانی ، بخصوص در انجام استند گزاری و بازسازی عروقی کاربرد زیادی داشته و در حل مشکلات بیماری های یاد شده کمک بسزایی خواهد کرد.
 
فلوشیپ اندوواسکولار اینترونشن (آنژیوپلاستی)گفت : در این روش موفق شدیم برای بیماری با کراتینین 4/2 که در معرض خطرآسیب های کلیه بود و انگشت پای او سیاه شده و خون رسانی بسیار ضعیفی داشت ، ئر یک جلسه هم تصویربرداری عروقی انجام داده و هم با استنت گزاری و آنژیو پلاستی مسیر عروقی را باز کنیم.
 
رییس بخش فوق تخصصی جراحی عروق بیمارستان امام رضا(ع) بیان اینکه این عمل منجر به ایجاد نبض در پا، مچ و پاشنه بیمار شد، گفت :این روش با موفقیت انجام شده و امیدواریم تا چند روز آینده شاهد بهبود زخمها و مشکلات پای بیمار باشیم.
 
وی اضافه کرد :در بیمارستان امام وی رضا (ع) تمامی عمل های جراحی داخل عروق از جمله آنژیوپلاستی عروق مغزی ، کلیوی ، احشائی ، استنت گذاری عروق ، کارگذاری فیلتر IVC ( ورید اجوف تحتانی ) برای جلوگیری از ورود لخته به ریه ، آمبولیزاسیون توده ها و تومورهای عروق از جمله AVM ها ، برای بیماران نارسایی کبدی انجام می شود.
 
به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این نخستین مرکزی است که عملهای مربوط به عروق به صورت جامع در آن انجام می شود .
 
سعید مدقق با بیان اینکه این مرکز در داخل مجموعه اتاق های عمل بیمارستان راه اندازی شده است و به پیشرفته ترین تجهیزات مطابق با استانداردهای بین المللی مجهز شده است خاطر نشان کرد: ویژگی این امر در این است که اگر بیماری در حین عمل عروقی دچار عارضه شود می توان بیمار سریع به اتاق عمل منتقل و از بروز عوارض غیر قابل جبران پیشگیری کرد .
 
وی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته های داخلی ، جراحی ، کلیه ، غدد خواست در مواردی که تصویربرداری برای بیماران پر خطر است بیماران فوق را به این مرکز ارجاع دهند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه