تاریخ انتشار: دوشنبه 16 دی 1392
ساخت مغز استخوان مصنوعی به وسیله محققین آلمانی

  ساخت مغز استخوان مصنوعی به وسیله محققین آلمانی

محققین آلمانی یک نمونه اولیه از مغز استخوان مصنوعی را ساخته اند که می تواند در آینده ای نزدیک برای تسهیل درمان لوسمی به کار رود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازIANS،این محققین که از موسسه ماکس پلانک هستند توانسته اند به طور مصنوعی ویژگی های پایه یک مغز استخوان طبیعی را در آزمایشگاه ایجاد کنند.

سلول های بنیادی خون ساز می توانند سلول های قرمز خون و سلول های ایمنی را مجددا تامین کنند، بنابراین آن ها می توانند در درمان لوسمی مورد استفاده قرار گیرند، به نحوی که سلول های ناسالم فرد بیمار با سلول های بنیادی خون ساز سالم از فرد دهنده جایگزین می شود.

با این وجود، در حال حاضر هر فرد مبتلا به لوسمی قادر به داشتن یا پیدا کردن دهنده ای که با آن مطابقت داشته باشد، نیست. بنابراین ساده ترین راه حل برای این مشکل افزایش سلول های بنیادی خون ساز است.

از آن جایی که سلول های بنیادی خون ساز ویژگی های بنیادی خود را در فقط در محیط طبیعی شان حفظ می کنند، محققین احتیاج به ایجاد محیطی دارند که نیچ این سلول های بنیادی را در مغز استخوان شبیه سازی کنند.

برای رسیدن به این هدف، محققین آلمانی با استفاده از یک پلیمر سنتتیک که دارای ساختاری حفره دار بود توانستند ساختار اسفنجی استخوان در ناحیه خون ساز مغز استخوان را تقلید کنند.

در این مغز استخوان مصنوعی، محققین  سلول های بنیادی خون ساز مشتق از خون بند ناف را کشت دادند و اجازه دادند که برای چند روز انکوبه شوند. آنالیزها با روش های مختلف نشان داد که این سلول ها در این مغز استخوان مصنوعی به خوبی تکثیر می یابند.

اینک محققین می توانند اینتراکشن بین مواد و سلول های بنیادی را با جزئیات در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار دهند تا پیدا کنند که چگونه رفتار سلول های بنیادی به وسیله مواد سنتتیک تحت تاثیر قرار می گیرد و کنترل می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه