تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 دی 1392
اطلاعات جدید ژنتیکی در مورد بیماری های عروقی

  اطلاعات جدید ژنتیکی در مورد بیماری های عروقی

محققان درمطالعه ای که در مورد فشارخون بالا در رگ های ریوی انجام داده اند به یافته قابل توجهی دست یافته اند که ارتباط برخی ژن ها را با این بیماری نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  محققان در سمپوزیوم جهانی Pulmonary Hypertension  درسال 2013 نتایج مطالعات خود را در زمینه این بیماری ارائه نموده اند. این بیماری که درآن در رگ های خونی ریه مقاومت ایجاد می شود می تواند به علت بیماری های مادرزادی قلبی و ایدز باشد. در سمپوزیوم مذکور به اشکال متعدد این عارضه پرداخته شده است و یکی از اهداف این سمپوزیوم  گزارش اطلاعات جدید در مورد Pulmonary Hypertension و بررسی چگونگی  استفاده از این اطلاعات در درمان این عارضه است.
 طبق مقالاتی که در این سمپوزیوم ارائه شده است گروهی ازپژوهشگران انگلیسی مطالعه خود را بر روی pulmonary arterial hypertension یا PAH متمرکز نموده اند. PAH یک اختلال پیش رونده است که در آن در رگ های مربوط به ریه فشار خون به طور غیر عادی بالا می رود. علایم بیماری شامل نفس های کوتاه، سرگیجه، تورم قوزک پا و درد قفسه سینه است. این محققان قبلا توانسته بودند ژنی را شناسایی کنند که عامل PAH است . در پژوهش دیگری آن ها بر روی 300 بیمار مبتلا به اشکال متفاوتی از PAH به مطالعه پرداخته  و سه ژن جدید را شناسایی کرده اند که مسبب ایجاد PAH هستند. آن ها در این مطالعه از تکنیک پیشرفته ای به نام next generation sequencing یا NGS سود جسته اند تا بتوانند تفاوت های ژنتیکی را پیدا کنند. در مطالعه دیگری دو عامل ژنتیکی دیگردر بیماران مبتلا به PAH شناسایی شده است که علاوه بر شیوع بالا در بیماران مذکور، در افراد سالم نیز دیده می شود. شناسایی چنین تغییراتی در ژن ها که اطلاعات محققان را درمورد اساس ژنتیکی بیماری افزایش می دهد ممکن است به ارائه درمان جدیدی برای این بیماری منجر شود. این محققان اکنون در حال تحقیق بر روی الگوهای ژنتیکی مختص جمعیت هستند. این مطالعه بر روی دو زیر گروه شامل هندی هایی که سابقه  خانوادگی بیماری را نداشته اند در حال انجام است. بخش دیگر تحقیقات این گروه نیز بر روی PAH کودکان صورت می گیرد که در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه