تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1390
اولین گام برای درمان بیماری پارکینسون با کمک سلول درمانی برداشته شد

  اولین گام برای درمان بیماری پارکینسون با کمک سلول درمانی برداشته شد

سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSC) راه نویدبخشی برای جایگزینی سلول درمانی در بیماریهای عصبی است. به عنوان مثال سلول های iPSCs انسانی و موشی برای تولید سلول های عصبی دوپامینرژیک (DA) مورد استفاده قرارگرفته و سبب بهبود نشانه های بیماری در مدل موشی بیماری پارکینسون شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از   medicalnewstoday؛ طبق گزارش منتشر شده در مجله بیماری پارکینسون ، یک گروه از دانشمندان ژاپنی با ارزیابی رشد ، تمایز و عملکرد سلول های پیش ساز عصبی مشتق ازسلول های iPSC انسانی (NPCs) در یک مدل پستاندار، پتانسیل درمانی این سلول ها را آشکار ساختند.
محققان سلول های iPSCs انسان را به مغز موش های آزمایشگاهی و یک میمون مبتلا به پارکینسون پیوند زدند. آنها دریافتند که سلول های iPSCs ، نورون های DA عملکردی مغز میانی را تولید می کند.
برای پیشبرد بلوغ سلول های عصبی DA عملکردی در داخل بدن استفاده از فاکتورهای رشد مورد نیاز بود. تصویربرداری MRI و PET اجازه نظارت بر زمان واقعی تکثیر سلولی و فعالیت در داخل بدن را داد. این مطالعه نشان داد که سنتز دوپامین ، انتقال و فعالیت نورون های DA در NPCs پیوند شده روشی است که می تواند در انسان نیزمورد استفاده قرارگیرد.
 اگر چه انجام مطالعات بالینی بیشتربا استفاده از مدل های حیوانی بیشتری قبل از کاربرد بالینی در انسان مورد نیاز است اما این یافته ها به عنوان اولین گام برای توسعه سلول درمانی در بیماری پارکینسون می باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه