تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1390
پیش بینی بقا با تست جدید سرطان ریه

  پیش بینی بقا با تست جدید سرطان ریه

در دو تا از بزرگترین مطالعات بالینی که تا به حال در ژنتیک مولکولی سرطان ریه انجام شده ، یک تیم بین المللی به رهبری دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو (UCSF) نشان داده اند که یک  آزمایش مولکولی می تواند احتمال مرگ ناشی از مراحل اولیه سرطان ریه را با دقت بیشتری نسبت به روش های مرسوم پیش بینی کند. این کار در نهایت ممکن است به بهبود شانس بقا برای صدها هزار نفر از بیماران درسال کمک کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این دو مطالعه نشان داد که چگونه این تست مولکولی با اندازه گیری فعالیت چهارده ژن دربافت سرطانی ، دقت پیش آگهی  بیماری را بهبود می بخشد. این به نوبه خود می تواند راهنمایی برای درمان بیماران مبتلا به شایع ترین شکل بیماری ریه (سرطان سلول غیر سنگفرشی غیر کوچک ریه) باشد.
این دو کارآزمایی بالینی مستقل شامل مطالعه و تجزیه و تحلیل نمونه های بافتی از 433 فرد مبتلا به سرطان ریه در مراحل اولیه در شمال کالیفرنیا و دیگری شامل نمونه های بافتی 1006 نفرمبتلا به سرطان ریه در مراحل اولیه در چین است. این تیم در هر دو مطالعه نشان دادند که تست مولکولی می تواند با دقت پیش بینی کند که احتمال مرگ طی پنج سال پس از عمل جراحی برداشتن سرطان ریه  کم ، متوسط و یا بالا است.
امروزه ، پزشکان مراحل اولیه سرطان ریه را با اندازه ظاهری ، محل قرار گیری وظاهرمیکروسکوپی آن ارزیابی می کنند. وسپس از این اطلاعات برای درمان های پس از عمل جراحی بهره می گیرند. اگر پزشکان بتوانند پیش آگهی دقیق تری را به دست آورند ، بیماران بیشتری ممکن است قبل از هر گونه پیشرفت سرطان از درمان های اضافی بهره مند شده و آن را دریافت دارند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه