تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 دی 1392
سلول های بنیادی در راه تعیین سرنوشت

  سلول های بنیادی در راه تعیین سرنوشت

محققین دانشگاه کپنهاگ دیدگاه های جدیدی را در مورد این که چگونه سلول های جنینی اولیه و سلول های بنیادی جنینی برای تبدیل شدن به نوعی از سلول خاص مانند سلول های کبدی یا پانکراسی هدایت می شوند، به دست آورده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،این مطالعه که در دانشگاه کپنهاگ صورت گرفته به درک این مسئله که چگونه سلول های بنیادی به اصطلاح مسیرها یا راه هایی را برای حمایت از تخصصی شدن خودشان ایجاد می کنند، کمک می کند. این درک و بینش گامی مهم به سمت درمان هایی با پایه سلول های بنیادی در بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های کبدی است.

بینش جدیدی که این محققین در مورد اثر محیط فیزیکی روی تکوین سلولی به دست آورده اند بسیار ارزشمند است. این مسئله محققین را قادر می سازد تا یک محیط فیزیکی بهینه را برای سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز ایجاد کنند و آن ها را به سلول های بالغ خاصی تبدیل کنند.

سلول های در حال تکوین حرکت می کنند و در حالی که به اطراف مهاجرت می کنند، یک محیط فیزیکی را می سازند و سازمان دهی می کنند که بسیار شبیه شهری با شاهراه ها و جاده ها است.

این مطالعه دو مطلب مهم را نشان داد: اول این که سلول های جنینی سیگنال هایی را از سلول های دیگر دریافت می کنند که آن ها را به سمت مسیرهای منتهی به  مراحل اولیه تبدیل شدن به پانکراس و کبد هدایت می کنند.

هم چنین این تیم تحقیقاتی دریافته اند که چگونه می توانند این مسیرها را از سلول های بنیادی در حال تکوین جداسازی کنند و عینا آن ها را فریز کنند. این مسیرهای حفظ شده در آزمایش های جداگانه ای مورد استفاده قرار گرفتند که نشان داد در غیاب یک سیگنال سلولی مهم، این مسیر می توانند برای بهبود تکوین و تمایز سلول به سلول های بالغ مورد استفاده قرار گیرد.

جدا از به دست آوردن بینش جدید در مورد تکوین سلولی، این مطالعه پیشنهاد می کند که برخی از روش های رایج برای تخصصی کردن سلول های بنیادی جنینی به سمت سلول های پانکراسی و کبدی ممکن است واقعا موثر نباشند که این به دلیل اهمیت این مسیرها است، زیرا در آن روش ها اهمیت ماتریکس خارج سلولی مورد غفلت واقع شده بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه