تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1390
حضورگیرنده های شایع مغزی در چشم ،ارتباط صرع ، آب مروارید وداروهای ضد افسردگی را آشکار ساخت

  حضورگیرنده های شایع مغزی در چشم ،ارتباط صرع ، آب مروارید وداروهای ضد افسردگی را آشکار ساخت

محققان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی نیوجرسی (UMDNJ) و کلمبیا کشف کردند که شایع ترین گیرنده برای انتقال دهنده عصبی اصلی مغز، در عدسی چشم نیز حضوردارد ، این یافته ممکن است به توضیح ارتباط بین آب مروارید ، صرع و استفاده از تعدادی داروهای ضد تشنج و ضد افسردگی کمک کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر Peter Frederikse نویسنده این مطالعه توضیح داد : مطالعات اخیر ارتباط بین افزایش آب مروارید و صرع را اثبات کرده و افزایش شیوع جراحی آب مروارید را دراثراستفاده از داروهای ضد صرع و همچنین برخی از داروهای ضد افسردگی رایج نشان داد. "یک موضوع مشترک مربوط به این مشاهدات این است که تحقیقات ما نشان داد شایع ترین گیرنده انتقال دهنده عصبی اصلی مغز درعدسی چشم نیز وجود دارد.
این محققان دریافتند که پروتئین های گیرنده گلوتامات ، و به طور خاص زیرواحد  GluA2 درعدسی بیان شده و بطور شگفت انگیزی رفتاری مشابه آنچه در مغزدارند نشان می دهند. در سیستم عصبی ، گلوتامات و پروتئین های گیرنده GluA زمینه ساز شکل گیری حافظه و تنظیم خلق و خوی همچنین یک عامل مهم در صرع می باشند. علاوه براین ، این پروتئین های گیرنده هدف هایی برای تعدادی از داروهای ضد صرع و ضد افسردگی هستند.
Frederikse گفت : "حضور این گیرنده های گلوتامات در عدسی نشان دهنده ارتباط بین بیماری های مغز و آب مروارید  و همچنین بطور ناخواسته هدف های ثانویه ای برای داروهای فوق می باشند. "هدف ما اکنون استفاده از این اطلاعات برای تحلیل اثرات بالقوه داروهای ضد صرع وافسردگی در عدسی چشم و تعیین نقش گیرنده های گلوتامات درزیست شناسی و آسیب شناسی عدسی می باشد."
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 12 آبان,1393

hamid

<br /> <br />سلام من فقط یه سوال از شما دارم <br />وقتی تو هوای سرد میرم بیرون احساس میکنم چشام سرد شده طوری که نمیتونم چشامو باز نگه دارم <br />بیماری صرع هم دارم <br />میخواستم بدونم ایا میتونه این دوتا با هم ربطی داشته باشه <br />اگه اینجور باشه خواهش میکنم بهم کمک کنید <br />بهم ایمیل بزنید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه