تاریخ انتشار: یکشنبه 22 دی 1392
راهی جدید جهت کنترل بیماری شیزوفرنی توسط روش نوین بیومارکرها

  راهی جدید جهت کنترل بیماری شیزوفرنی توسط روش نوین بیومارکرها

بر طبق مطالعه ای که در دانشگاه Virginia Commonwealth صورت گرفت، اثرات محیطی وقایعی مانند کمبود اکسیژن وعفونت ممکن است به عنوان مارکرهایی در خون حفظ شوند که با بیماری شیزوفرنی مرتبط می باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، این مارکرها احتمالأ از زمان تکوین جنینی یا تولد می توانند از اهمیت کلینیکی قابل توجهی برخوردار باشند و به محققین اجازه شناسایی انواع زیر گروه های خاص شیزوفرنی و پیش بینی پاسخ های درمان را می دهد.
شیزوفرنی یک اختلال روانی مخرب می باشد. اگرچه تنوعات توالی DNA در پیشرفت این اختلال بسیار دخالت دارد، فاکتورهای دیگری مانند اثرت محیطی نیز نقش عمده ای را بازی می کنند.
یک تیم تحقیقاتی اولین مطالعه در مقیاس وسیع را در زمینه ارتباط گسترده متیلاسیون (MWS) در شیزوفرنی انجام داد. متیلاسیون تغییرات خاص مولکول DNA می باشد که می تواند به طور مؤثر وقایع محیطی را منعکس کند. بنابراین مطالعات متیلاسیون DNA نسبت به مطالعات ژنتیکی سنتی بسیار امیدوارکننده تر می باشد و اطلاعات عمیق تری از علت بیماری شیزوفرنی در اختیار محققان قرار می دهد.
در این مطالعه در حدود 27 میلیون متیلاسیون DNA را در نمونه های خون 147 مورد شیزوفرنی وگروه کنترل کشف کردند. این روش بررسی گسترده متیلاسیون توسط استخراج قسمت متیله ژنوم و سپس بررسی این قسمت با توالی هایDNA نسل بعد صورت گرفت. جهت اطمینان از صحت نتایج حاصله محققین از تکنولوژی متفاوتی برای پیگیری یافته های حیاتی در افرادی که جزء بررسی اولیه نبودند، استفاده کردند. این مطالعه 139 ناحیه متیلاسیون بسیار تخصصی را شناسایی کردند. بسیاری از نشانه های تکراری می توانند با هیپوکسی، پاسخ ایمنی و تمایز عصبی که جزء فاکتورهای پرخطر مرتبط با پیشرفت شیزوفرنی می باشند، مرتبط باشند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه