تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1390
جایگاههای ژنی نشانگرهای متابولیک موثر در بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع 2 شناسایی شد

  جایگاههای ژنی نشانگرهای متابولیک موثر در بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع 2 شناسایی شد

یک گروه تحقیقاتی در موسسه پزشکی مولکولی فنلاند (FIMM) ، یازده منطقه ژنتیکی جدید را در ارتباط با سطوح متابولیت های موجود درخون کشف کردند . که از جمله شامل جایگاه های جدید موثردرنشانگرهای بیماری های قلبی عروقی و نشانگرهای زیستی دیابت نوع 2 می باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ در مطالعه تنوع ژنتیکی متابولیسم انسان ، محققان سی ویک منطقه ژنومی را که با سطوح متابولیت های در گردش خون مرتبط است از جمله ، مولکول های کوچکی که در واکنش های شیمیایی مختلف بدن انسان دخیل هستند را شناسایی کردند. بسیاری از متابولیت های مورد مطالعه ، نشانگرهایی برای بیماری های قلبی عروقی و یا اختلالات مربوط به آن هستند ، درنتیجه، کشف این جایگاه ها ممکن است بینش ارزشمندی را درمورد فرآیندهای بیولوژیکی که منجر به بیماری های شایع می شود فراهم می کند.
محققان موسسه پزشکی مولکولی فنلاند از روشی  به نام رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) که می تواند بیش از صد متابولیت مختلف را در یک سنجش اندازه گیری کند استفاده کردند. این روش تصویرعمیقی از ترکیبات متابولیکی در گردش فراهم می کند.
دکتر Samuli Ripatti ، رهبر این مطالعه می گوید  : "با استفاده از این تجزیه و تحلیل گسترده در هزاران نفر ازمردم ، ما می توانیم تعداد زیادی از جایگاه های ژنتیکی را در سطوح تنظیمی ترکیبات موجود در گردش خون شناسایی کنیم".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه