تاریخ انتشار: یکشنبه 22 دی 1392
دانشمندان بدنبال پروتئین مرتبط با آرتروز می باشند

  دانشمندان بدنبال پروتئین مرتبط با آرتروز می باشند

محققین به نقش پروتئین TL1A در ایجاد التهاب مزمن و نهایتأ استفاده از آن در درمان بیولوژیکی پی بردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، التهاب رازهایی را برای محققین ایجاد می کند. اگر ما مبتلا به عفونت شویم، بدن به سرعت در صدد ترمیم و پاک کردن آن بر می آید. این فرآیند خود را به عنوان التهاب، وبه صورت دفاع بدن در مقابل باکتری ها و ویروس ها، آشکار می شود. اما همیشه این فرآیند بر طبق نقشه پیش نمی رود، گاهی سیستم ایمنی بدن بیش از حد واکنش نشان می دهد و التهاب به یک حالت مزمن تبدیل می شود که در برخی بیماری ها مانند آرتروز، بیماری التهابی لگن و پسوریازیس مشاهده می گردد. در حال حاضر دانشمندان یک قدم نزدیک تر به فهم اتفاقاتی هستند که در زمان فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی و التهاب مزمن روی می دهد.
با آنالیز سلول های خونی مشاهده شد که یک پروتئین خاص به نام TL1A سلول های سالم را طوری تغییر می دهند که شبیه حالت التهاب مزمن رفتار کنند. به گفته دکتر Reichwald، این یافته ها ما را به کشف راز التهاب نزدیکتر می کند.
امروزه پزشکان از داروهای بیولوژیکی جهت درمان آرتروز استفاده می کنند. درمان بیولوژیکی با ممانعت از مواد مضری که نسبتأ مسئول پیشرفت التهاب مزمن در بدن می باشند، کار می کند. تقریبأ 40 درصد بیماران آرتروز تحت درمان بیولوژیکی اثرات مثبتی را نشان دادند. حضور درمان های بیولوژیکی به این معناست که پزشکان امروزه می توانند در عوض تنها حذف علائم، بیماری ها را متوقف سازند. به هر جهت، پزشکان به منظور بلوکه کردن مواد صحیح، نیاز به اطلاعات عمیقی درباره فرآیندهایی می باشند که موجب التهاب مزمن می شوند. بنابراین محققان سلول های خون 50 فرد دهنده را از بانک خون مورد مطالعه قرار دادند و گزارش کردند که پروتئین TL1A نقش کلیدی در پیشرفت التهاب بازی می کند. به گفته دکتر , Reichwald پروتئین TL1A در ایجاد التهاب دخالت دارد، بنابراین می تواند در درمان های بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه