تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 بهمن 1390
کلون کردن سلول های مغزی عامل موثر دردرمان بیماری MS ، پارکینسون و افسردگی

  کلون کردن سلول های مغزی عامل موثر دردرمان بیماری MS ، پارکینسون و افسردگی

یکی دیگر از پیشرفت های انجام گرفته در علم شبیه سازی توسط  دانشمندان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند تولید بافت مغز از بیماران مبتلا به بیماری های روانی است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از redorbit؛ با توجه به گزارش های NewsCore ، محققان مرکز (CRM)  در این دانشگاه با استفاده از نمونه پوست بیمار ، و تبدیل آن به سلول های بنیادی ، مستقیما  آنها را به سلول های مغزی تبدیل کردند. آنها با مطالعه بر روی  سلول های مغزی ساخته شده امیدوار به کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل ایجاد اختلالاتی مثل افسردگی دو قطبی و اسکیزوفرنی هستند.
سلول های عصبی بیمار می تواند ما را در مورد شرایط روانی که بر آنها تأثیر گذاشته اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهد." ، این تیم توانست  سلول های پوست شخص  را به سلول های مغز تبدیل کند. آنها معتقدند که تیم شان  در حال ساختن سلول هایی هستند که قبلا غیر قابل دسترس بودند. این تیم تحقیقاتی در ضمن معتقد است که ایجاد وتولید سلول های سایر ارگانها از جمله  کبد ، قلب و ارگانهای دیگر که در آن انجام بیوپسی بسیار دشوار است  در آینده امکانپذیر خواهد بود. "
علاوه بر بیماری های روانی ، دانشمندان به دنبال راه هایی برای درمان بیماری های عصبی مانند اسکلروز ، بیماری پارکینسون و بیماری نورون حرکتی هستند.
McIntosh می گوید:"ما انواع مختلف سلول های مغزی را از نمونه پوست افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و افسردگی دو قطبی تولید کرده ایم." ،" مک اینتاش به گاردین گفت. "استفاده از این روش امکان بررسی تاثیر انواع داروها مانند لیتیوم بر روی این سلول ها  رادر شرایط آزمایشگاهی فراهم کرده است.هدف ما از ایجاد این  لاین های سلولی بررسی وآنالیز داروهای جدید کشف شده  در درمان بیماری های عصبی است. "
در همین حال ، تلاش های زیادی برای ایجاد سلول های مغزی از بیماران مبتلا به MS  در حال انجام است ،تا علت این موضوع که چرا برخی ازاین  بیماران می توانند سالهای زیادی با  وجود بیماری به زندگی خود ادامه دهند  در حالی که در گروهی دیگر از بیماران سرعت ازبین رفتن سلول های عصبی بسیار بالا است٬شناسایی گردد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه