تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 دی 1392
درمان های هدفمند سرطان های ریه به جای شیمی درمانی

  درمان های هدفمند سرطان های ریه به جای شیمی درمانی

در بیمارانی که مبتلا به سرطان ریه هستند و بازآرایی مجدد یک ژن خاص را دارند، استفاده از یک درمان هدفمند جدید در مقایسه با روش های شیمی درمانی اثر بهتر و موثرتری دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، حدود 2درصد بیماران مبتلا به سرطان ریه  دارای تغییراتی در ژن آناپلاستیک لنفوما کیناز(ALK) هستند که ممکن است موجب رشد سریع تر سلول های سرطانی شود.

محققین به مطالعه دارویی به نام crizotinib پرداخته اند که ژن های آناپلاستیک لنفوما کیناز غیر طبیعی را مورد هدف قرار می دهد. در مطالعات کوچکی که قبلا صورت گرفته بود این دارو فعالیتی را در بیماران مبتلا به سرطانی که دارای نقص در ژن آناپلاستیک لنفوما کیناز بودند نشان داده بود.

محققین می گویند که تاکنون اطلاعات بسیار کمی درمورد موثر بودن شیمی درمانی های استاندارد روی بیمارانی که آناپلاستیک لنفوما کیناز مثبت هستند بدست آمده است که همان هم حکایت از این دارد که این بیماران به برخی از انواع شیمی درمانی حساس هستند.

 به منظور ارائه یک درمان موثرتر به بیماران  احتیاج به این است که از آزمایشات وسیع تری که در آن ها انواع مختلف سرطان ها و انواع درمان های مختلف را مورد مقایسه قرار می دهد استفاده شود.

در این مطالعه از 347 بیماری که برای آناپلاستیک لنفوما کیناز مثبت بودند استفاده شد که پیش از این مورد شیمی درمانی نیز قرار گرفته بودند. مطالعه نشان داد آن هایی که crizotinib را دریافت کردند شرایط بهتری را در مقایسه با آن هایی که فقط شیمی درمانی استاندارد را داشتند دارا هستند. در آن ها سرطان برای مدت طولانی تری ثابت باقی ماند و بدتر نشد. در این بیماران عوارض و علایم کاهش یافت و آن ها زندگی بهتری را در مقایسه با سایر بیماران داشتند. علاوه براین، بیشتر بیمارانی که crizotinib را دریافت کردند به درمان پاسخ دادند.

به نظر می رسد crizotinib تا 50 درصد میزان متاستاز و پیشرفت سرطان را کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه