تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 بهمن 1390
درمان آسیب های نخاعی با پیوند سلول های IPS

  درمان آسیب های نخاعی با پیوند سلول های IPS

Shinya Yamanaka محقق سلول های بنیادی امیدوار به درمان آسیب های غیرقابل درمان نخاع با کمک سلول های پرتوان القایی (IPS) است. آزمایش بر روی حیوانات نتایج امیدوار کننده ای را از پیوند سلول های IPS در درمان آسیب نخاعی نشان داده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازthehindu؛ تحقیق برسلولهای iPS انقلابی در طب ترمیمی ایجاد کرده است. این سلولها بحث های اخلاقی که در استفاده ازسلول های جنین انسان مطرح  است  و خطر رد بافت پس از پیوند را ندارد. این سلول ها می تواند برای روشن کردن مکانیسم بیماری ها و غربالگری داروها  مورد استفاده قرار گیرد. اما به گفته  Yamanaka ایجاد این سلول ها هم زمان بر وهم هزینه بر است. تولید ، گسترش و القاء تمایز در سلولهای iPS شش تا هشت ماه طول می کشد و حدود 1 میلیون دلار آمریکا برای درمان یک بیمار هزینه دارد.
"درموردآسیب های نخاعی ، ما باید ظرف یک ماه پس از آسیب ، سلول ها را پیوند بزنیم. او گفت : "برای غلبه بر این مشکل، ما فکر می کنیم ایجاد و حفظ یک بانک سلولی از سلولهای IPS از افراد سالم ضروری است. برای جلوگیری ازخطر رد پیوند توسط سیستم ایمنی فرد می توانیم ازاهدا کنندگان با سازگاری HLA استفاده کنیم.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه