تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 دی 1392
چگونگی گسترش سرطان توسط یافته های ناشی ازسلول های بنیادی سرطان سینه

  چگونگی گسترش سرطان توسط یافته های ناشی ازسلول های بنیادی سرطان سینه

متاستاز یا مهاجرت سلول های سرطانی به سایر نواحی بدن از طریق جریان خون توسط دو حالت سلول های بنیادی سرطانی به نام EMT و MET صورت می گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، سلول های بنیادی سرطان سینه در دو حالت وجود دارند. هر حالت نقشی را در چگونگی گسترش سرطان بازی می کنند. بخش کشنده سرطان ،متاستاز آن می باشد. بنابراین فهم چگونگی متاستاز بسیار حیاتی می باشد. به گفته دکتر Wicha شواهدی مبنی بر دخالت سلول های بنیادی سرطانی در متاستاز وجود دارد. آنها بذرهایی هستند که در گسترش سرطان شرکت دارند.
در ابتدا خارج از تومور، یک نوع سلول بنیادی در حالتی به نام EMT یا epithelial-mesenchymal transition قرار دارد. این سلول های بنیادی، نهفته اما بسیار تهاجمی می باشند و قادر به ورود به جریان  خون و مهاجرت به نواحی دیگری از بدن هستند. سپس این سلول های بنیادی به حالتی با خصوصیاتی متضاد به نام حالت MET یا mesenchymal-epithelial transition عبور می کنند. این سلول ها قادر به رشد و تولید تومورهای جدیدی می باشند. به گفته دکتر Wicha هر دو حالت سلول های بنیادی سرطانی جهت رشد و متاستاز نیاز هستند. اگر سلول بنیادی تنها به یک حالت وجود داشته باشد، قادر به متاستاز نمی باشد. هر یک از انواع سلول های بنیادی را مسیرهای متفاوتی تنظیم می کند.بررسی ها نشان می دهد که درمان های مؤثر قادر به هدف گیری این مسیرهای چندگانه می باشند. بعلاوه، آزمایشات فعلی که به جریان سلول های توموری در خون می پردازد، نمی تواند EMT سلول های بنیادی را که حرکت این سلول ها در سرتاسر خون می باشد، تعیین کند.
دکتر Wicha می گوید که ما باید هر دو حالت سلول های بنیادی سرطانی را مورد بررسی قرار دهیم. ما می توانیم از مارکرهایی استفاده کنیم که این دو مرحله را از هم تشخیص داده و جهت تعیین محل قرارگیری سلول های بنیادی سرطانی و تعیین کارایی درمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مطالعه به طور خاص بر روی سلول های سرطانی سینه تمرکز کرده است ولی نتایج آن قابل تعمیم به سایر سرطان ها نیز می باشد. 234580 فرد در آمریکا مبتلا به سرطان سینه می باشند، 40030 فرد سالانه از این بیماری جان خود را از دست می دهند.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه