تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 بهمن 1390
تحقیقات جدید در درمان سرطان با استفاده از نوعی مهارکننده جدید شیمیایی

  تحقیقات جدید در درمان سرطان با استفاده از نوعی مهارکننده جدید شیمیایی

تحقیقات مشترکی برعلیه سرطان توسط دانشگاه هنگ کنگ (PolyU) ، دانشگاه پکن و موسسه سرطان نوادا انجام شده که به توسعه کلاس جدیدی از مهارکننده های شیمیایی که به طور خاص سلول های سرطانی پر توان را مورد هدف قرار می دهد منجر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛دستیابی به این موفقیت ممکن است به حذف انتخابی سلول های بنیادی سرطانی و ارائه استراتژی جدیدی برای از بین بردن سرطان منجر شود.
سرطان یکی ازعلل عمده مرگ در چین و سراسر جهان است که درمان آن دشوار می باشد. سرطان سلول های بنیادی ، مقاوم به درمان های مرسوم سرطان مانند شیمی درمانی یا پرتو درمانی می باشد زیرا تفاوت هایی درتنظیم چرخه سلولی و فرآیندهای ترمیم DNA دارند. در حال حاضر، هیچ مهار کننده شیمیایی و یا عوامل دیگری که بتواند به طور خاص و انتخابی سرطان سلول های بنیادی را مورد هدف قراردهد وجود ندارد. توسعه ترکیباتی که سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار دهد از جمله نیازهای ضروری پزشکی برای ریشه کنی سرطان های بدخیم است.
به گفته دکتر Ye ، برنامه های کاربردی بالینی مهارکننده های جدید LSD1 شامل موارد زیر است : آنها می توانند برای درمان تومورهای بدخیم ژرم سلول مانند تراتوم  ، کارسینومای جنینی ،  تومورهای کیسه زرده و غیره بکار روند. این تومورها معمولا توسط عمل جراحی و یا داروهای پلاتین درمان می شوند ، اما پس از درمان اولیه ، این تومورها در برابر داروهای پلاتین مقاوم می شوند. مهار کننده های LSD1 نسبت به این سرطان های پرتوان با خواص سلول های بنیادی بسیارموثر هستند. مهار کننده های LSD1 همچنین ممکن است برای حذف تراتوم / کارسینومای جنینی در طول سلول درمانی مورد استفاده قرارگیرند. از آنجا که LSD1 بطورانتخابی کارسینوم جنینی ، تراتوم و یا تراتو کارسینوم را مهارمی کند، مهار کننده های LSD1 ممکن است به حصول اطمینان از کاربرد موفقیت آمیز سلول درمانی کمک کنند. مطالعات بیشتر نشان داده است که مهار کننده های LSD1 همچنین می توانند برای مهار بسیاری از سلولهای سرطانی از جمله سرطان پستان و تخمدان مورد استفاده قرار گیرند..
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه