تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1392
چگونگی وقوع آریتمی قلبی

  چگونگی وقوع آریتمی قلبی

محققین به نقش دریچه حساس به کلسیم در کانال های آزاد کننده کلسیم قلبی در ایجاد آریتمی پی بردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه جدیدی فرآیندهای فیزیولوژیک پایه ای را کشف کرد که محققین را امیدوار به توانایی این فرآیندها در طراحی مولکولی داروهای مناسب تصحیح کننده پاتوفیزیولوژی می سازد.
آریتمی قلب موجب ضربان نامنظم قلب می گردد و باعلائمی چون سرگیجه و غش همراه است و یا در موارد شدیدتر موجب مرگ ناگهانی می گردد. از آنجاییکه فاکتورهای زیادی مانند عواما ژنتیکی در ایجاد آریتمی دخالت دارند، دانشمندان معتقد هستند که مکانیسم رایج آریتمی قلبی، بار بیش از اندازه کلسیم در قلب می باشد. مکانیسم این اتفاق برای مدت هاست که به صورت یک راز باقی مانده است. با  استفاده از ترکیب بیولوژی مولکولی و الکتروفیزیولوژی و موش های مهندسی  شده محققین دانشگاه Calgary کشف کردند که  دریچه حساس به کلسیم در کانال های آزادکننده کلسیم در قلب (رسپتورهای ریانودین) مسئول آغاز موج های کلسیم و آریتمی ایجاد شده توسط کلسیم می باشد. با استفاده از موش های تغییریافته ژنتیکی، دانشمندان قادر به دستکاری این سنسور و مهار کامل آریتمی ایجاد شده توسط کلسیم می باشند.
کشف مکانیسم دریچه حساس به کلسیم در این مطالعه یک موضوع بسیار جدید می باشد و موجب فهم کلی ما درباره دریچه کانال های کلسیم، آریتمی قلبی و درمان این بیماری شد. این یافته ها فصلی نو را در مورد سیگنالینگ کلسیم و کشف فاکتورهای دخیل در تولیدات دارویی گشود.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه