تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 بهمن 1392
پتانسیل بیومارکرهای خون در تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس

  پتانسیل بیومارکرهای خون در تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس

دانشمندان پانل های microRNA های تشخیصی را در خون شناسایی کردند که توانایی شناسایی سرطان پانکراس را دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress  مولکولهای microRNA  بیان ژنی را تنظیم می کنند و نقش های مهمی در ایجاد و متاستاز تومورها بازی می کنند. پانل های microRNA ها شامل چندین microRNA می باشد.

سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ در جوامع غربی می باشد، در حالیکه بدلیل مشکل بودن دسترسی به بیوپسی های بافتی از بیماران، تشخیص اولیه این بیماری بسیار ضعیف می باشد. بنابراین مارکرهایی که به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک می کنند، جهت بهبود درمان نیاز می باشند. چندین پروفایل microRNA های خاص با بافت سرطان پانکراس مرتبط هستند. تست های تشخیصی غیر تهاجمی خون برای سرطان پانکراس می تواند بسیار ارزشمند باشد.
دکتر Schultz تفاوت microRNA ها را در کل خون 409 بیمار با سرطان پانکراس و 312 فرد سالم و 25 بیمار با پانکراتیت مزمن مورد بررسی قرار داد. همچنین آنتی ژن مربوط به سرطان در سرم را به نام CA19-9 که در 80 درصد بیماران سرطان پانکراس افزایش می یابد، مورد مقایسه قرار دادند. محققین دو پانل جدید را با پتانسیل تشخیص سرطان پانکراس شناسایی کردند. این تست باید بتواند بیماران سرطانی بیشتری را در مراحل اولیه تشخیص دهد و پتانسیل حفاظت و درمان در برابر سرطان پانکراس را داشته باشد.  تحقیقات دیگری جهت تأیید نتایج بدست آمده از این مطالعه در آینده نیاز است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه