تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1392
امیدواری های تازه در تشخیص اولیه دلیل عمده نابینایی

  امیدواری های تازه در تشخیص اولیه دلیل عمده نابینایی

محققین به دنبال ایجاد تکینیک های جدید برای تشخیص رتینوپاتی دیابتی در مراحل اولیه آغازبیماری هستند تا بتوانند درمان های مهاری این نوع نابینایی را بهبود ببخشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،رتینوپاتی دیابتیک یکی از عوارض دیابت است که  زمانی رخ می دهد که سطوح بالای قند خون منجر به آسیب سلول های شبکیه می شود. این بیماری را دلیل عمده نابینایی در میانسالی می دانند. برآورد شده است که در انگلستان سالانه بیش از 4200 نفر در خطر کوری به دلیل رتینوپاتی دیابتیک هستند.

بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه لینکلن به بررسی روشهای جدید پرداخته است که ردیابی و تشخیص اولیه این بیماری را با استفاده از مدلسازی کامپیوتری مقدور می سازد و می تواند تغییرات کوچک عروق خونی چشم را تشخیص دهد.

همه افراد مبتلا به دیابت بدون توجه به این که وضعیتشان را با رژیم غذایی کنترل می کنند یا خیر و از قرص یا انسولین استفاده می کنند، در خطر ایجاد رتینوپاتی دیابتی هستند. رتینوپاتی دیابتی به مرور زمان پیشرفت می کند بدون این که نشانه ای را بروز دهد و این ادامه دارد تا زمانی که روی شبکیه اثر بگذارد.

دیابت روی دیواره عروق شبکیه تاثیر می گذارد و آن ها را سخت تر می کند و در حالت های بسیار پیشرفته منجر به شکستگی این عروق و خونریزی آن ها می شود که بخشی از اولین مراحل رتینوپاتی دیابتی است. مهندسین کامپیوتر اثرات دیابت را روی دیواره عروق شبکیه بررسی کردند تا ببینند چگونه این مطلب نهایتا روی جریان خون در کل شبکه عروقی شبکیه اثر می گذارد.

این محققین با بررسی فشار خون، حجم خون در جریان و سرعت جریان خون به دنبال مدلسازی هستند تا ارتباط این بیماری را با فاکتورهایی مانند سن، جنس، نوع دیابت، مدت زمان ابتلا به دیابت  و سیگار کشیدن کشف کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه