تاریخ انتشار: جمعه 04 بهمن 1392
ایران در زمینه تحقیق از کشورهای پیشرو در خاورمیانه است

  ایران در زمینه تحقیق از کشورهای پیشرو در خاورمیانه است

دبیرعلمی نخستین همایش پژوهشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مقاله نویسی علمی گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو تحقیق در خاورمیانه و در صدر کشورهای اسلامی محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، مانی میرفیضی روز جمعه در مراسم افتتاحیه همایش مقاله نویسی علمی اظهار داشت: پژوهش و تحقیق از مهمترین ارکان پیشرفت در جهان محسوب می شود.
 
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان اینکه آموزش و پژوهش به عنوان مهمترین رسالت دانشگاه ها در جهان معاصر، در تربیت مؤثر دانشجویان و تولید دانش تحقق می یابد، افزود: امروزه اهمیت پژوهش به آن جهت است که آن را موتور محرک ملت ها می دانند و در تمام دانشگاه های پیشرفته دنیا بر این موضوع تأکید شده است. 
 
وی اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش های علمی یکی از ارکان توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود و تولید علم و دانش نوعی ابزار برای عرض اندام در عرصه بومی تا بین المللی به شمار می رود. 
 
میرفیضی تأکید کرد: با توسعه تحقیقات است که می توان در دنیای علمی که روز به روز پیشرفته تر می شود از فاصله علم و فن آوری عقب نماند، در این میان کشورهای تندرو، کندرو یا حد میانه ای وجود نخواهد داشت یعنی یک کشور یا در پژوهش پویا خواهد بود و یا به دور از جنب و جوش و پویایی علمی قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: آغاز سده بیست و یکم موجب تحول پرشتابی در تولیدات پژوهشی سازمان ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی شده است که در این مسیر از نهادها و آموزش عالی انتظار می رود پژوهشگرانی برجسته و قدرتمند تربیت کنند. 
 
به گزارش ایرنا وی با تأکید مجدد بر اینکه ایران جزء کشورهای پیشرو در تحقیق در منطقه خاورمیانه است، اظهار داشت: بر آن هستیم تا با حرکتی محکم و علمی به توسعه و پیشرفت کشور شتاب بیشتری ببخشیم.
 
نخستین همایش پژوهشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مقاله نویسی علمی امروز (جمعه) با حضور باقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان و محققان این امر در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. 
 
این همایش به همت مرکز توسعه پژوهش و فن آوری علوم پزشکی و واحد پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه