تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1392
مواد آرایشی تقلبی باعث افزایش رشد سلول های سرطانی می شود

  مواد آرایشی تقلبی باعث افزایش رشد سلول های سرطانی می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استفاده از مواد آرایشی تقلبی باعث افزایش رشد سلول های سرطانی می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دکتر ˈرسول دشتیˈ  اظهار کرد: تحقیق ها نشان می دهد که استفاده از مواد آرایشی قاچاق و تقلبی باعث افزایش رشد سلول های سرطانی و بیماری خطرناک می شود.
 
وی ادامه داد: ترکیب شیمیایی استفاده شده در این گونه مواد مانند پارابین ها و فتالات ها، پیوند مستقیمی با رشد تومورهای سرطانی بویژه تومورهای سرطانی سینه دارد.
 
وی افزود: انتخاب نامناسب و استفاده از محصول های آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی پیامدها و عوارض گوناگونی دارد که مهمترین آنها شامل عفونت پوست، زخم های پوستی قرمز و تورم پوست، شکنندگی و ریزش مو است.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین مصرف این مواد باعث ایجاد حساسیت های پوستی، کچلی، آکنه شدید و آسیب های جبران ناپذیر در بدن مصرف کننده می شود که عوارض آن هزینه های بسیار بالای مالی را به فرد تحمیل می کند.
 
به گزارش ایرنا دکتر دشتی از مصرف کنندگان به ویژه بانوان خواست که مواد آرایشی و بهداشتی را از مراکز معتبر مانند داروخانه ها و فروشگاه های مجاز آرایشی و بهداشتی دارای گواهی نامه رسمی تهیه و خریداری کنند.
 
وی تاکید کرد: شهروندان باید هنگام خرید این مواد به تاریخ تولید و انقضای آن و شماره مجوز بهداشتی ورود یا پروانه ساخت وزارت بهداشت توجه کنند تا از عوارض و آسیب های احتمالی به بدن جلوگیری شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه