تاریخ انتشار: یکشنبه 06 بهمن 1392
افزایش آمار جراحی زانو در سال‌های اخیر
رئیس سومین کنگره انجمن جراحی زانو اعلام کرد

  افزایش آمار جراحی زانو در سال‌های اخیر

رئیس سومین کنگره انجمن جراحی زانو اعلام کرد: امروز با افزایش آمار جراحی‌های زانو مواجه‌ایم زیرا هم بر تعداد متخصصان افزوده شده و هم بر تعداد کسانی که حاضر نیستند درد بکشند و تعویض مفصل را انتخاب می‌کنند.
امتیاز: Article Rating
 به گزارش بنیان، حسین بهداد، رئیس سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با بیان این مطلب که آمار جراحی‌های زانو در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته در مقاطعی با کمبود تجهیزات ارتوپدی روبرو بوده‌ایم اما اکنون همکاری و هماهنگی مناسبی به وجود آمده است و بخش بزرگی از مشکلات ما رفع شده است.
 
رئیس سومین کنگره انجمن جراحی زانو درباره کاندیداهای انجام تعویض مفصل زانو گفت: موارد پیشرفته آرتروز یا روماتیسم مزمن بیشتر به تعویض مفصل احتیاج پیدا می‌کنند البته انجام تعویض مفصل زانو برای افراد بالای 60 سال بیشتر انجام می‌شود.
 
وی درباره کیفیت مفاصل مصنوعی مورد استفاده توسط جراحان ایرانی اظهار داشت: نوع ایرانی مفاصل مصنوعی زانو موجود نیست و مفاصل مصنوعی با بهترین کیفیت به ایران وارد می‌شود که برندهای مورد استفاده در تمام دنیا هستند.
 
رئیس سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با بیان اینکه علم جراحی زانو از این نظر در کشور ما بسیار بروز است گفت: بهترین ملزومات مورد نیاز وارد کشور می‌شود؛ علاوه بر این پزشکان مجرب خارجی برای سخنرانی در ایران حضور می یابند و پزشکان ما نیز به محافل علمی دنیا می‌روند و آموزش‌های خوبی دریافت می‌کنند.
 
بهداد در واکنش به این پرسش که کیفیت وسایل مربوط به ارتوپدی پایین است و حتی برخی پس از کارگذاشتن در بدن بیمار می شکنند یا منجر به عفونت می‌شوند، گفت: آن چیزی که ما تا کنون در مراکزی که مشغول به کار هستیم دیده‌ایم این است که جراحان ما از بهترین برندها استفاده می‌کنند که همه در کتب پزشکی آمده‌اند و مشکل خاصی از حیث ملزومات و وسایل ارتوپدی وجود ندارد.
 
به گزارش فارس این فوق تخصص جراحی زانو در پاسخ به پرسشی در مورد ارائه آمار انجام جراحی‌های زانو گفت: امروز با افزایش آمار جراحی‌های زانو  مواجه‌ایم زیرا هم بر تعداد اشخاصی که این علم را فرا گرفته اند افزوده شده است و هم مردم آگاه‌تر شده‌اند بنابراین حاضر نیستند درد بکشند و سریع‌تر به پزشک مراجعه می‌کنند تا دردشان بهبود یابد به همین لحاظ تعویض مفصل را انتخاب می‌کنند.
 
بهداد در ادامه از برگزاری سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران از  15 تا 18 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های جزیره کیش خبر داد و اظهار داشت: در این کنگره متخصصانی از گوشه و کنار دنیا حضور دارند و تعویض مفصل زانو نیز از جمله مباحثی است که به طور کامل به بحث گذاشته می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44426701 (021) تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اینترنتی  www.iskast2014.com مراجعه کنند.                 
 
پایان مطلب/ 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه