تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 بهمن 1392
طول عمر سلول های بنیادی سینه می تواند پناهی برای نقایص و آسیب های سرطان زا باشد

  طول عمر سلول های بنیادی سینه می تواند پناهی برای نقایص و آسیب های سرطان زا باشد

محققان به طول عمر بالای سلول های بنیادی سینه در دوران بلوغ و بزرگسالی و نقش آنها در تولید سلول های بافت سینه کامل مؤثر در درمان سرطان سینه پی بردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical، محققان کشف کردند که سلول های بنیادی سینه و سلول های دختری مشتق شده از آن  طول عمر بالاتری نسبت به آنچه در گذشته فرض می شد، دارند و در زمان بلوغ و در طول زندگی خود فعال می باشند. طول عمر این سلول ها بدین معنی است که آنها می توانند پناهی باشند برای آسیب ها و نقایصی که منجر به سرطان می گردد. این نتایج به شناسایی سلول منشأ سرطان سینه و تلاش در حال انجام برای درمان های جدید و تشخیص سرطان سینه کمک خواهد کرد. سلول های بنیادی سینه در سال 2006 توسط دکتر Visvader و Lindeman و تیم تحقیقاتیش جداسازی شد.
اکنون در این مطالعه سلول های بنیادی نرمال سینه و تکوینشان بررسی شد و بیان شد که سلول های بنیادی سینه در بافت سینه فعالانه برای بیشتر طول عمر باقی می مانند و در تمامی مراحل مهم تکوین سینه شرکت دارند. این سلول های بنیادی و همچنین سلول های دختری آنها برای مدت زمان طولانی قادر به خودنوزایی می باشند. آسیب به کدهای ژنتیکی، 10 تا 20 سال بعد می تواند منجر به سرطان سینه گردد. این یافته ها کاربردهای مهمی برای فهم بهتر ما از سرطان سینه دارند. امید است که این نتایج منجر به پیشرفت درمان ها و استراتژی های تشخیصی جدیدی در کلینیک جهت کمک به زنان مبتلا به سرطان سینه گردد. به گفته دکتر Visvader، فهم سلسله مراتب و تکوین سلول های سینه برای شناسایی سلول هایی که به سرطان سینه تبدیل می شوند و چگونگی و علت این رخداد ضروری می باشد. بدون دستیابی به انواع دقیق سلولی که سرطان از آن منشأ می گیرد، ما در تلاش های خود در جهت پیشرفت تشخیص ها و درمان های جدید سرطان سینه سردرگم هستیم.
سلول های پیش ساز لومینال که سلول های دختری سلول های بنیادی سینه می باشند، احتمالأ سلول منشأ سرطان های پایه ای تهاجمی سینه وابسته به BRCA1 می باشند. این پروژه تأیید می کند که سلول های بنیادی سینه سلول های بنیادی واقعی می باشند که قادر به خودنوزایی و تولید تمامی سلول های غده پستان هستند.
این مطالعه برای اولین بار سلول های بنیادی سینه تجدیدپذیر را جداسازی کرد. اما وجود یک سلول بنیادی معمول که می تواند تمامی سلول های پوشاننده مجاری پستانی را ایجاد کند، نیاز به مطالعات بیشتری دارد. در این مطالعه عملکرد سلول های بنیادی اجدادی سینه در دوران بلوغ و بزرگسالی و تولید انواع سلولی متفاوت که بافت کامل سینه بالغین را می سازد، ثابت شد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه