تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 بهمن 1392
یازدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی برگزار شد

  یازدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی برگزار شد

یازدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی وکنگره بین المللی جراحی چاقی با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی آغاز به کار کرد.
امتیاز: Article Rating
دکتر حسین سعیدی مطهر، دبیر علمی کنگره در گفت و گو با" بنیان" بیان کرد: تفاوت کنگره جراحی های کم تهاجمی امسال با سال های گذشته در این است که امسال برای اولین بار کنگره جراحی های چاقی هم به طور همزمان در این مرکز برگزار می شود.هدف اصلی این کنگره ها معرفی بیشتر جراحی های کم تهاجمی است.
دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس کنگره نیز در ادامه گفت: امروزه اکثر اعمال جراحی در رشته های مختلف به سمت جراحی های کم تهاجمی حرکت کرده است و در همه رشته های جراحی، از جراحی عمومی تاجراحی زنان، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته ها، به جای برش های بزرگ گذشته فقط با ایجاد چند سوراخ و به کارگیری سیستم های آندوسکوپی و درون بین همان اعمال جراحی انجام داده می شود.
وی افزود: بنابراین این ضرورت را احساس کردیم تا ما هم قادر باشیم همراه با همه گروه های جراحی که از این تکنیک ها استفاده می کنند این جراحی ها را به کار ببریم.
دکتر پازوکی با اشاره به اینکه امروزه چاقی مهم ترین عامل تهدید کننده قابل پیشگیری حیات انسان ها در جوامع مختلف است و بعد از سیگار شایع ترین علت قابل پیشگیری مرگ ، چاقی است افزود: روز به روز جمعیت افراد چاق افزایش پیدا می کند و تعدادی از این افراد دچار چاقی مفرط هستند.در این صورت عمده روشی که برای درمان وجود دارد بحث جراحی است زیرا رژیم ، ورزش و سایر روش ها حدود سه درصد می تواند در مدت طولانی وزن را پایین نگه دارد و شرایط سلامت را برای فرد تامین کند.
وی ادامه داد:این جراحی بسیار حساس است و چنانچه افراد جراح آموزش های کافی در این زمینه ندیده باشند می تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری برای بیمار و جراح شود به همین دلیل لازم دانستیم  اولین کنگره جراحی چاقی را برگزار می کنیم.
دکتر پازوکی در پایان از شرکت 15 کشور خارجی در این کنگره خبر داد و افزود: شرکت کنندگان خارجی ما از 15 کشور کانادا، فرانسه، تایوان، انگلیس، یونان، عراق، لبنان، پرتقال، سوئیس، هند، پاکستان، گرجستان، ایتالیا و... هستند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه