تاریخ انتشار: شنبه 12 بهمن 1392
دانشمندان سلول های پیش ساز کبدی و پانکراسی خالصی را از سلول های بنیادی ایجاد کرده اند

  دانشمندان سلول های پیش ساز کبدی و پانکراسی خالصی را از سلول های بنیادی ایجاد کرده اند

محققین مطالعه ای را انجام داده اند که در آن جمعیت های بسیار زیادی از سلول های خاصی از یک بافت را از سلول های بنیادی پرتوان انسانی تولید کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، سلول های بنیادی پرتوان انسانی توان تمایز به بیش از 200 نوع سلول مختلف در بدن را دارند و از این رو منبع خوبی برای طب ترمیمی و غربالگری داروها به شمار می آیند.

اما همواره به دست آوردن جمعیت های خالص از سلول های تمایز یافته از این سلول های بنیادی با بحث هایی همراه بوده است.

اینک یک تیم تحقیقاتی به دنبال تیمار کردن این سلول ها برای تولید جمعیت های سلولی اندودرمی خالص است که توان تمایزی بالایی برای تولید کبد و پانکراس داشته باشند. به این منظور گروهی از محققین یک روش غربالگری جدید و سیستمیک را طراحی کرده اند.

دراین روش،از پروتئین ها و فاکتورهای سیگنالینگ برای تشکیل یک نوع سلول مورد نظر استفاده می کند، درحالی که می تواند در همین زمان تکوین انواع سلول هایی که مورد نیاز نیستند را بلوک کنند. آن ها ترکیبی از سیگنال هایی را یافته اند که در تمایز سلول های بنیادی پرتوان  برای تشکیل جمعیت سلول های اندودرمی نقش دارند.آن ها این ترکیب سیگنالی را signaling roadmap نامیده اند.

علاوه براین، آن ها یک مدل قابل تامل نیز برای این که چگونه انهانسرها تمایز را تنظیم می کنند شناسایی کرده اند که می تواند برای محققین سلول های بنیادی بسیار مفید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه