تاریخ انتشار: یکشنبه 13 بهمن 1392
 پتانسیل تومورزایی سلول های استرومایی مزانشیمی انسانی

  پتانسیل تومورزایی سلول های استرومایی مزانشیمی انسانی

محققین دانشگاه Erasmus هلند تغییر شکل خود بخودی تومورزای سلول های استرومایی/بنیادی مزانشیمی (MSC) انسانی را در حین کشت سلول کشف کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، اگرچه فرکانس این تغییر شکل کم است و اغلب پس از پاساژهای گسترده در کشت مشاهده می شود.
در حال حاضر MSC ها به عنوان یک درمان مؤثر برای بیماری های گوناگونی به شمار می روند. در پایان سال 2013 در حدود 350 مطالعه کلینیکی با استفاده از MSC ها انجام شد. به منظور پیوند سلولی، MSC ها اغلب از بیمار و یا یک شخص ثالث جدا شده و پیش از کاربردهای درمانی در محیط کشت رشد داده می شوند. در حقیقت، تغییر شکل خودبخودی سلول های اولیه در محیط کشت به خوبی شناسایی شده است. تغییر شکل بدخیم سلول های MSC موش و میمون اخیرأ گزارش شده است.
این مطالعه تغییر شکل خود بخودی تومورزای سلول های MSC انسانی ایجاد شده در طی کشت سلول را تأیید کرد. این یافته ها مفاهیم زیادی را برای کاربردهای کلینیکی گسترده ex vivo این سلول ها در بردارد. به گفته دکتر Pan، اگرچه این تغییر شکل نادر می باشد، ما به بررسی دقیق حضور این سلول های نابجا در کشت MSC پیش از پیوند به بیماران نیازی نداریم. اکنون ما اثراتی از مولکول RNA را شناسایی کردیم که می توانند به عنوان یک بیومارکر مؤثر برای تشخیص این سلول های خطرناک در کشت طولانی مدت این سلول ها به کار گرفته شوند. ارزیابی این بیومارکرها در کشت سلول های MSC مورد استفاده در مطالعات کلینیکی ،بررسی ها بیشتری را می طلبد.
به گفته دکتر Goodman ،این مطالعه روش ممکنی را برای آزمایش ایمنی سلول های بنیادی بالغ فراهم کرده است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه