تاریخ انتشار: دوشنبه 14 بهمن 1392
کشف منبع جدید سلول های بنیادی در بافت  تعویضی مفصل ران

  کشف منبع جدید سلول های بنیادی در بافت تعویضی مفصل ران

بافتی که مشخصا در جراحی های روتین تعویض مفصل ران دور انداخته می شود، می تواند منبعی غنی و دست نخورده از سلول های بنیادی باشد که می توان آن ها را ذخیره کرده و بعدا در درمان استفاده کرد. یعنی در حالت هایی که از سلول های خود بیمار برای درمان استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  این مطالعه نشان می دهد که با توجه به ده ها هزار جراحی و تعویض مفصل رانی که هر ساله صورت می گیرد، این یافته ها می تواند بسیاری از مشکلات درمانی را حل کند.

اخیرا در مورد بیمارانی که رشد بافت یا استخوان جدید بعد از عفونت، آسیب یا برداشتن تومور با مشکل روبرو است، اگر از خود بیمار بانک سلول بنیادی موجود نباشد از سلول های بنیادی یک فرد اهدا کننده استفاده می شود یا بیماران متحمل یک جراحی می شوند تا از مغز استخوان آن ها سلول بدست اورند.

در جراحی های تعویض استخوان ران، سر ران و بخشی ازمفصل برداشته می شوند تا باایمپلنت جایگزین شود. معمولا این بافت دور انداخته می شود اما ممکن است این بخش یک منبع دست نخورده و غنی از سلول های بنیادی را برای بیماران به ویژه سالخورده ها تامین کند.

محققین وقتی سلول های بدست آمده از پریوستئوم این بیماران را با سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان مقایسه کردند، مشاهده کردند دارای تشابه قابل توجهی هستندو  بدون توجه به سن فردی که از وی گرفته شده اند توان تکثیر بالایی دارند.

محققین به این نتیجه رسیده اند که بافت پریوستئومی که معمولا در جراحی ها دور انداخته می شود یک منبع ناشناخته و مطالعه نشده از سلول های بنیادی است که می تواند برای درمان بسیاری از بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 14 مهر,1394

mansour -pooladi

ا سلام در خصوص تعويض مفصل لگن مي توان از روش سلول هاي بنيادي استفاده نمود؟جهت انجام اين عمل به كجا مي توان مراجعه نمود؟ با تشكر

جمعه, 15 فروردین,1393

لیلا عرب

فاطمه عزیز <br />با سلام <br />تعویض مفصل باید با پروتز انجام شود و سلول های بنیادی نمی تواند جایگزین پروتز باشدزیرا سلول درمانی برای ترمیم ضایعات خفیف خصوصا در زانو به کار می رود.

شنبه, 09 فروردین,1393

فاطمه كشاورز

با سلام در خصوص تعويض مفصل لگن مي توان از روش سلول هاي بنيادي استفاده نمود؟جهت انجام اين عمل به كجا مي توان مراجعه نمود؟ با تشكر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه