تاریخ انتشار: دوشنبه 14 بهمن 1392
مرگ سلول های سرطانی با نانو ذرات مغناطیسی

  مرگ سلول های سرطانی با نانو ذرات مغناطیسی

پژوهشگران کره ای اعلام کردند که می توان از نانو ذرات به عنوان سوئیچ مغناطیسی قابل کنترل برای مرگ سلول های سرطانی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان از ستاد ویژه فناوری نانو ، جیون - سو شین و جین وو چئون دو پژوهشگر از دانشگاه یونسئی سئول بر این باورند که می توان از نانو ذرات مغناطیسی اکسید آهن و روی به عنوان جزیی از پادتنی که سلول های سرطانی روده را هدف گیری می کند ، بهره برد. 
 
هنگامی که این پادتن با یک میدان مغناطیسی خارجی فعال سازی شود زمینه را برای مرگ سلول سرطانی فراهم می کند و می تواند مرگ برنامه ریزی شده سلول (آپوپتوزیس) را کلید بزند.
 
لغت آپوپتوزیس ریشه یونانی دارد و به معنای ریزش برگ درختان در فصل زمستان است.اما دراصطلاح بیولوژی به معنای مرگ برنامه ریزی شده سلولی یا مرگ یک سلول به نفع سلول های دیگر است.
 
به گزارش ایرنا، چئون و همکارانش در مورد این که چطور نانو ذرات امکان کنترل گذرگاه های سیگنال دهی سلول را فراهم می کنند ، گفتند : سیگنال دهی سلولی به سلول ها اجازه مبادله اطلاعات را می دهد و با این سیگنال دهی سلول ها عملکردهایی همچون تقسیم سلولی ، رشد ، سوخت و ساز و بسیاری دیگر از فرآیندها را انجام می دهند. 
 
وی خاطرنشان کرد : در واقع این نانو ذرات فعال شده با میدان مغناطیسی با کنترل ارتباط سیگنالی میان سلول ها قادرند که سلول های سرطانی را از بین ببرند.
 
نتایج مطالعات پژوهشگران کره ای در نشریه Nature Materials منتشر شده است .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه