تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 بهمن 1392
کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان برگزار شد

  کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان برگزار شد

نخستین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با هدف پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان و مراقبت های حمایتی و تسکینی است برگزار شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، نخستین کنگره ملی جامع کنترل سرطان با برگزاری پنل هایی تحت عنوان های سرطان و حمایت های مراقبتی و تسکینی، سرطان، ملاحظات اقتصادی و راهنماهای ملی سلامت، سرطان، پژوهش و ارزیابی های کلان و سرطان و ملاحظات اخلاقی و حقوقی در تشخیص و درمان برگزار شد.
دکتر پور نصاری، دبیر شورای بیماری های خاص سازمان صدا و سیما، رئیس این کنگره در گفت و گو با بنیان گفت: این کنگره برای اولین بار با تنوع برنامه های مفید و بسیار خوب برگزار می شود.محور اصلی برگزار کننده آن رسانه است.به دلیل اینکه نقش رسانه ها، به ویژه رسانه ملی با توجه به پوشش وسیعی که دارا است، اثر بخش هستند.
وی افزود: این کنگره به دنبال پیگیری و تصویب برنامه جامع کنترل سرطان است، که طبق خواسته WHO (سازمان بهداشت جهانی) که این برنامه ها را متناسب با شرایط ملی و الگوی محلی و منابع تدوین کنند، برگزار شد.
دکتر پور نصاری با اشاره به اینکه این کنگره چهار مرحله دارد توضیح داد: این مراحل شامل پیشگیری، تشخیص زود هنگام، درمان و مراقبت های حمایتی و تسکینی است.
وی در پایان تاکید کرد:  نتیجه اجرای این برنامه شامل سه مورد خواهد بود.مورد اول اینکه شیوع بیماری سرطان کاهش پیدا کند، مورد دوم به حداقل رسیدن مرگ و میر  افراد مبتلا به سرطان و در نهایت ارتقا کیفیت زندگی بیماران است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه