تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1392
بافت قلبی انسانی مهندسی شده ،جایگزینی قابل اعتماد برای میوکاردیوم انسانی

  بافت قلبی انسانی مهندسی شده ،جایگزینی قابل اعتماد برای میوکاردیوم انسانی

محققین بافت قلبی انسانی مهندسی شده ای را با موفقیت طراحی کرده اند که می تواند در مطالعات پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، وقتی هدف پیدا کردن درمانی برای بیماری های قلبی باشد، محققین به ضربان قلب خود گوش می کنند و در تلاش برای این حل مشکلات قلبی هستند. ممکن است آن ها توانسته باشند سرانجام یک مدل بافتی برای قلب انسان طراحی کنند که فاصله بین مدل های حیوانی و انسان را پر کند. این مدل ها برای سایر بافت ها وجود دارد ولی برای بافت قلبی بسیار هوشمندانه است. به ویژه این که محققین توانسته اند بافتی را از سلول های بنیادی جنینی تولید کنند که عضلات حاصل از آن بسیار شبیه عضلات قلبی انسانی هستند.

این محققین امیدوار هستند که بافت قلبی انسانی مهندسی شده آن ها بتواند به عنوان مدلی قابل اعتماد برای استفاده در شرایط آزمایشگاهی باشد.

این مدل می تواند انقلابی در مطالعات قلبی ایجاد کند و توانایی در تشخیص نارسایی های قلبی ، طراحی و ایجاد درمان های موثر را بهبود ببخشد و هم چنین ابزار غربالگری موثری را برای جلوگیری از عوارض جانبی درمان های قلبی در اختیار محققین قرار دهد.

به این منظور محققین بافت قلبی انسانی مهندسی شده را به مدت 10-7 روز کشت دادند و این بافت به صورت نوار نازک عضلانی قلبی خود آرایش یافته که با هر ضربان قلب توانایی خم شدن را داشت و به طور موثر در تمام مدت کشت این فعالیت را حفظ کرد.

این بافت قلبی مهندسی شده فعالیت قلبی انقباضی خودبخودی را نشان داد که به طور میانگین حدود هفتاد ضربان در دقیقه داشت شبیه آن چه در بافت قلبی طبیعی انسان اتفاق می افتد. این بافت توانایی پاسخ به تحریک الکتریکی را نیز داشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه