تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1392
رتینوبلاستوم را جدی بگیریم

  رتینوبلاستوم را جدی بگیریم

رتینوبلاستوم همان تومور چشم است که تا قبل از یک سالگی بیشترین سن ابتلا به این نوع سرطان است.
امتیاز: Article Rating
معرفی: 
رتینوبلاستوم همان تومور چشم است که تا قبل از یک سالگی بیشترین سن ابتلا به این نوع سرطان است. احتمال ابتلا کودکانی که سابقه خانوادگی رتینوبلاستوم در والدین یا فرزندان دیگر خانواده وجود داشته، بیشتر است. با توجه به اینکه تشخیص در مراحل ابتدایی بیماری نتایج درمانی بهتری دارد، پیشنهاد می‌شود در خانواده‌هایی که سابقه این بیماری وجود دارد، از تولد نوزاد تا یک سالگی، معاینه کودک توسط پزشک متخصص چشم که به این بیماری آشنا باشد انجام پذیرد.
 
علائم:
شایع‌ترین علائم بیماری لک سفید در مردمک است که باعث می‌شود چشم درخشندگی بیشتری نسبت به حالت عادی داشته باشد. (مثل انعکاس نور فلاش دوربین در مردمک) که تشخیص این لک سفید به راحتی توسط والدین امکان پذیر است. از علائم دیگر این بیماری می‌توان به انحراف چشم، قرمزی چشم و اختلال بینایی اشاره کرد.
 
نکته مهم: مطالب ذکر شده، علائم عمومی بیماری بوده که وجود این موارد الزاماً به معنی ابتلا به این بیماری نیست و مراجعه به پزشک متخصص و انجام مراحل تشخیصی، ضروری می‌باشد.
 
درمان:
روش‌های درمانی این بیماران شیمی درمانی وریدی، تزریق داروی شیمی درمانی موضعی در چشم و گاهی رادیوتراپی موضعی است. در موارد پیشرفته برای نجات جان بیمار در مواردی نیاز به تخلیه چشم وجود دارد و در برخی بیماران از پیوند سلول‌های بنیادی استفاده شده که موثر واقع شده است.
* برگرفته از سایت محک
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 09 آبان,1393

ramin

با سلام خسته نباشی یک دختر دارم 6 ساله به علت بیماری تومور پشت چشم عصبی بینایی آسیب دیده سمت چپ نا بینا وسمت راست دید کامل دارد با روش شیمی درمانی برطرف شده و درحال تست آزمایش تومور کنترل می شود . آیا با سلولهای بنیادین درمان می شود ؟چگونه وکجا باید جهت بهبود این بیماری مراجعه کنیم ؟ با تشکر از شما رامین حاجعلیلو

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه