تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 بهمن 1392
دسته جات عصبی و عروق اطلاعات زیادی را برای سلول های بنیادی فراهم می آورند

  دسته جات عصبی و عروق اطلاعات زیادی را برای سلول های بنیادی فراهم می آورند

مطالعه ای که جدیدا صورت گرفته است نه تنها جزئیات جدید از چگونگی برهمکنش اعصاب و عروق با سلول های بنیادی را آشکار ساخته است بلکه تکنیک های انقلابی را برای دنبال کردن عملکرد این سلول ها در بدن جانوران زنده فراهم آورده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،این مطالعه روی دسته جات عصبی عروقی و برهمکنش آن ها با سلول های بنیادی مزانشیمی تمرکز کرده است. بویژه این که این محققین به چگونگی عملکرد این سلول ها در دندان های موش پرداخته اند؛ دندان موش ها به طور مداوم  در طول زندگی موش مجددا رشد می کند که نشان می دهد سلول های بنیادی وجود دارند.

به طور معمول، سلول های بنیادی مزانشیمی در in vitro مورد مطالعه قرار گرفته اند یا این که از جانوران به دست آمده اند و در خارج از محیط طبیعی شان مورد آزمون قرار گرفته اند. با این وجود، این محققین مارکر مولکولی متفاوتی را برای نشان دادن بیان سلولی پروتئین Gli1 و دنبال کردن سلول های بنیادی مزانشیمی در موش استفاده کردند. آنها کشف کردند که دسته جات غنی از سلول های بنیادی هستند.

دکتر Chai می گوید: ما اساسا سیستمی را ایجاد کرده ایم که می تواند سلول های بنیادی مزانشیمی را در محیط طبیعی آن ها ردیابی کند و نشان دهد که چگونه آن ها در هموستازی دخالت می کنند.

این مطالعه نشان داد که جمعیت های سلول های بنیادی مزانشیمی درون دسته جات عصبی عروقی در اطراف سرخچه ها قرار دارند که منشعب می شوند تا به بافت ها خونرسانی کنند. اعصاب حسی درون دسته جات نیز shh را برای تنظیم سلول های بنیادی ترشح می کنند، که نشان دهنده یک دلیل عملی برای دسته جات عصبی و عروق خونی است.

این مطالعه می تواند کاربردهای زیادی در ترمیم بافتی داشته باشد: یعنی این که اگر شما می خواهید بافتی را ترمیم کنید نه تنها باید سلول های بنیادی را مهیا کنید بلکه باید محیط مناسبی را نیز برای فعالیت آن مهیا کنید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه