تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 بهمن 1392
موفقیت علوم آزمایشگاهی در گرو همکاری همه گروه هاست
معاون وزیر بهداشت:

  موفقیت علوم آزمایشگاهی در گرو همکاری همه گروه هاست

ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین با حضور سخنرانان داخلی و خارجی کار خود را آغاز کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین گفت: امروزه راهکارهای کهنه و سنتی نمی‌تواند نیاز جوامع مدرن را تأمین کند پس باید در زمینه علوم آزمایشگاهی که با تکنولوژی ارتباط تنگاتنگی دارد به راهکارهای جدید توجه کرد در این زمینه همکاری گروه‌های مختلف لازم است گروه‌هایی مانند پاتولوژی، علوم آزمایشگاهی، دکترای تک تخصصی و ژنتیک باید با وحدت رویه بتوانند همپوشانی در ارائه خدمات داشته باشند.
آقاجانی انتظار مردم را کیفیت ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: در حیطه آزمایشگاهی علیرغم تلاش‌های انجام شده و با وجود 5 هزار و 500 آزمایشگاه دولتی، خصوصی خیریه، اما نارضایتی در مردم و پزشکان بالینی که به نوعی مشتریان آزمایشگاه هستند دیده می‌شود.
 علیرضا استقامتی دبیر پنل بررسی بیماری‌های تیروئید و آزمایشگاه نیز بیان داشت: برخی از آزمایشگاه‌ها در کشور به روش‌های مختلف آزمایش می‌گیرند و ممکن است استانداردهای لازم را لحاظ نکنند و نمی‌توان ادعا کرد که با این سطح وسیع آزمایشگاه‌های دولتی، خصوصی و خیریه همه استاندارد هستند و می‌توانند پاسخگویی مناسبی به بیماران در نقاط محروم و شهرستان‌ها بدهند.
دبیر بخش بالین ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین، به وضعیت ارائه خدمات استاندارد در آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نمی‌توان ادعا کرد مجموع 5500 آزمایشگاه موجود در سراسر کشور از استانداردهای کافی برخوردار باشند. لازم است برای استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی به ویژه برای رشته‌های وابسته به آن تلاش کنیم چرا که تشخیص‌های اشتباه آزمایشگاهی می‌تواند استرس و هزینه بسیار برای بیمار به همراه داشته باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه