تاریخ انتشار: یکشنبه 16 بهمن 1390
عصر جدید طب ترمیمی در آینده نزدیک

  عصر جدید طب ترمیمی در آینده نزدیک

دانشمند مشهور ژاپنی Shinya Yamanaka ،  کسی که  برای اولین در دنیا درسال 2007 سلول های iPS  را به عنوان جایگزین احتمالی سلول های بنیادی جنینی به دنیا معرفی کرد ، ابراز امیدواری کرد که دارو درمانی به زودی  ودر آینده ای نزدیک  به عنوان روش درمانی برای بیماریهایی که هنوز راه درمانی برای آن پیدا نشده است٬ خواهد شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از thehindu؛ او در سخنرانی خود با عنوان "عصر جدید پزشکی با سلولهای iPS گفت: " استفاده از سلول های  iPS به جای سلول های جنینی در درمان بیماری هایی مانند آسیب های نخاعی، دیابت نوع Iوبیماری ماکولا نه تنها مشکلات اخلاقی ایجاده شده توسط سلول های جنینی را حل کرده بلکه به عنوان عاملی کمکی در توسعه دارو درمانی در بیماری هایی مانند اختلالات نورون های حرکتی نیز به صورت موثرایفای نقش کرده است.".
پروفسور Yamanaka گفت:" استفاده از سلول های بنیادی جنینی  با توجه به سرعت تکثیر بالای این سلول ها وهم چنین قابلیت وتوانایی تمایزی بالای این سلول ها  آن را به عنوان گزینه ای مناسب در درمان انواع بیماریهای مختلف تبدیل کرده٬. اما از انجایی که این سلول ها از جنین زنده انسان به دست می آید با گذشت زمان با یکسری مشکلات اخلاقی مواجه گردید. پروفسور Yamanaka در مورد پتانسیل سلولهای iPS، گفت: در حال حاضر مطالعات صورت گرفته با استفاده ازاین سلول ها iPS برای درمان آسیب های نخاعی در نمونه های موش و میمون نتایج خوبی را  به همراه داشته و در دو تا سه سال آینده دانشمندان خود را برای انجام  آزمایشات بالینی clinical trials بر روی انسان آماده خواهند کرد. Yamanaka ، با این حال، به این نکته اذعان  کرد که هنوزچالش های متعددی در به کارگیری این فن آوری جدید وجود دارد.یکی از این چالش ها  ایمنی آن است که هنوز به طور کامل ثابت نشده و دیگری روند استخراج سلول های IPS از بیماران خاص که پروسه ای٬وقت گیر و گران است.
او ابراز امیدواری کرد که دانشمندانی که در حال کار در این زمینه هستند بتوانند با  غلبه بر این چالش ها ٬یک انقلاب  جدید در طب ترمیمی را به دنیای علم معرفی کنند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه