تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 بهمن 1392
 پیش بینی میزان بقا در سرطان سینه توسط  ژن های مهارکننده توموری

  پیش بینی میزان بقا در سرطان سینه توسط ژن های مهارکننده توموری

محققین گزارش کردند که یک پانل 55 ژنی میزان تهاجمی شدن سرطان سینه را پیش بینی می کند. این پانل حذف یک ژن مهارکننده توموری قدرتمند به نام SYK وهمچنین تغییرات ژنتیکی در 51 ژن دیگر را که مستقیمأ تحت تأثیر حذف یک کپی از ژن SYK و پروتئین آن می باشد، نشان می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بدون SYK و پروتئین آن و اختلالات ژنتیکی در گروهی از ژن ها که توسط SYK کنترل می شوند، سلول های سرطانی متاستاز می کنند. دکتر Mueller و همکارانش اثر حذف ژن SYK را در بافت کارسینومای لوله ای سینه در محل (DICS) بررسی کردند. نمونه های فاقد یک کپی از ژن SYK شواهدی مبنی بر کارسینومای لوله ای تهاجمی را نشان داد. این مطالعه برای اولین بار حذف ژن SYK را در بافت سینه DICS گزارش کرد. به گفته دکتر Mueller ، ما به اطلاعات درباره پیامدهای این حذف جهت تعیین اهمیت و  این یافته ها نیازمندیم. بنابراین دانشمندان به سراغ اطلس ژنوم سرطان در موسسه بین المللی سلامت رفتند. این اطلس کاتالوگی از سکانس ها و جهش های ژنی از بیماران سرطانی تهاجمی می باشد. زمانی که محققین پیامدهای بیماران را با تغییرات در این 55 ژن تطبیق دادند، دریافتند که این پانل پیش بینی کننده این است که کدام بیمار سرطان سینه شانس ادامه زندگی بیشتری دارند. درصد بقا در بیماران کارسینومای لوله ای تهاجمی سینه که هیچ گونه تغییراتی در این 55 ژن نداشتند، بالاتر بود. در انتهای 18 سال بررسی این بیماران، 80 درصد بیماران بدون تغییرات ژنی هنوز به حیات خود ادامه می دهند. در مقابل، 20 درصد بیماران با تغییرات در یک یا چند ژن نیز زنده بودند.
این پانل ژنی جهت استفاده به عنوان یک ابزار تشخیصی در کلینیک آماده نمی باشد و به مطالعات بسیاری برای بررسی این روش نیاز است.
 پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه