تاریخ انتشار: شنبه 26 بهمن 1392
محققین اهداف درمانی جدیدی را برای حمله قلبی کشف کرده اند

  محققین اهداف درمانی جدیدی را برای حمله قلبی کشف کرده اند

محققین برای اولین بار ارتباط بین دو مولکول سیگنالینگ محافظت کننده در زمان حمله قلبی را نشان داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  این مطالعه با ارائه اطلاعات جدید و مهم در مورد مکانیزم های دخیل در حمله قلبی، یک هدف درمانی جدید و بالقوه برای بیماری های قلبی ارائه داده است.

مطالعات قبلی نشان داده است که سولفید هیدروژن در بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی، سلول ها را از آسیب دیدگی حفاظت می کند. و این عمل را در روشی مشابه با گاز نیتریک اکسید انجام می دهد. اگرچه سولفید هیدروژن و نیتریک اکسید از نظر بیولوژیک مشابه هستند، اما تصور می شد که این دو ،سلول ها را از طریق مکانیسم های کاملا مجزا و متفاوتی حفاظت می کنند. محققین دریافته اند که این دو مولکول در ارتباط و برهمکنش با هم  عمل می کنند و این برهمکنش است که اثرات حفاظتی را طی حمله قلبی ایجاد می کند.

دکتر Lefer می گوید: ما دریافته ایم که سولفید هیدروژن تولید  نیتریک اکسید در بدن را تنظیم می کند و به این طریق عضلات قلبی را از مرگ سلولی محافظت می کند.

با استفاده از مدل های موشی، محققین ارتباط بین این دو مولکول را کشف کرده اند. آن ها دریافته اند زمانی که آنزیم تولید کننده سولفید هیدروژن موجود نباشد، تولید و عملکرد نیتریک اکسید نیز به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد که این منجر به افزایش استرس اکسیداتیو و آسیب شدیدتر به قلب و کبد به دلیل عدم جریان خون می شود.

این مطالعه می تواند کاربردهای فراوانی برای ایجاد درمان های جدید بیماری های قلبی عروقی در آینده ای نه چندان دور داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه