تاریخ انتشار: شنبه 26 بهمن 1392
کشف هدف  جدیدی جهت درمان بیماری پوستی psoriasis

  کشف هدف جدیدی جهت درمان بیماری پوستی psoriasis

دانشمندان در انگلیس ژن جدیدی به نام PIM1 را شناسایی کردند که می تواند هدف مؤثری برای درمان های نوآورانه و مداوای بیماری های خود ایمنی مانند psoriasis در انسان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، Psoriasis در حدود 2 درصد جمعیت را در UK تحت تأثیر قرار می دهد و موجب ایجاد زخم های قرمز و خشک بر روی پوست می گردد که با درد و خارش همراه است و اثر خاصی بر کیفی زندگی افراد مبتلا می گذارد.
اعتقاد بر این است که Psoriasis در اثر یک مشکل در سیستم ایمنی بدن بوجود می آید و سلول های جدید پوست به سرعت تولید می شوند و موجب ایجاد تکه های پوسته پوسته بر روی سطح پوست می گردد. علت دقیق این موضوع هنوز بخوبی مشخص نشده است.
این مطالعه برای اولین بار به اهمیت ژن PIM1 و سایتوکین IL-22 در التهاب پوستی مشاهده شده در این بیماران اشاره کرد. محققین IL-22 را به مدل های موشی با پوست نرمال تزریق کردند. تغییراتی که در پوست ایجاد شد، یادآور بیماری Psoriasis بود. تزریق آنتی بادی جهت مهار سایتوکین IL-22 موجب معکوس شدن این علایم گردید. سپس دانشمندان اطلاعات بدست آمده از مدل های پوست انسانی را با مجموعه داده های ژنی موجود مقایسه کردند. یکی از ژن های شناسایی شده توسط IL-22، ژن PIM1 بود. بنابراین یک کوچک مولکول بلوکه کننده این ژن می تواند در درمان این بیماری مؤثر باشد. ارتباط بین سایتوکین IL-22 که موجب التهاب می شود و تغییرات بعدی در ژن PIM1 ارتباط مستقیم بین PIM1 و بیماری Psoriasis را نشان داد.
این روش نوین استفاده از اطلاعات ژنی موجود  بینش هایی جدید در مکانیسم ایجاد این بیماری فراهم می کند، وداروهای جدید برای درمان Psoriasis فاصله بین کشفیات و کلینیک را کم خواهد کرد.
پروفسور Nestle می گوید: ما قادر به تأیید این موضوع هستیم که پروتئین IL-22 ، عامل ایجاد تغییرات التهابی در پوست انسان، در ایجاد Psoriasis دخالت دارد. ما امیدواریم این تحقیقات منجر به ایجاد روش های درمانی جدید برای این شرایط آزاردهنده پوستی گردد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه