تاریخ انتشار: یکشنبه 27 بهمن 1392
تکنیک های نوآورانه در زمینه سلول های بنیادی برای افزایش توانایی محققین در مطالعه و درمان بیماری های ژنتیکی

  تکنیک های نوآورانه در زمینه سلول های بنیادی برای افزایش توانایی محققین در مطالعه و درمان بیماری های ژنتیکی

محققین با طراحی روشی جدید سعی در تصحیح موتاسیون های نادر ژنتیکی دارند
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، گهگاه یک تغییر ساده در کد های ژنتیکی انسانی تفاوت بین یک فرد سالم و یک بیماری کشنده را مشخص می کند و این مساله همواره محققین و پزشکان را برای ایجاد درمانی مفید با چالش روبرو کرده است.

اما محققین انستیتو گلدستون راهی را پیدا کرده اند که نه تنها  به صورت موثر ژنوم انسانی را ویرایش می کند، همزمان این توانایی را به آن ها می دهد بیماری انسانی را مدل سازی کنند و راهی برای درمان بیماری با تعمیر بخشی از کد ژنتیکی که آن را bugs یا خطا می نامند پیدا کنند.

پیشرفت ها در ژنتیک انسانی منجر به کشف صدها تغییر ژنتیکی شده است که منجر به  بیماری های مختلف می شوند اما تاکنون ابزار کارا و موثری برای مطالعه آن ها ایجاد نشده است. در این مطالعه محققین به دنبال مهندسی ژنوم انسانی بودند تا در اینده بتوانند ابزاری مفید و موثر برای تصحیح تغییرات ژنتیکی ایجاد کنند.

این محققین پروب فلورسنت ویژه ای را طراحی کردند که توانایی شناسایی توالی های جهش یافته در کل ژنوم را دارد. آن ها بدین ترتیب قادر هستند که هم توالی ها و هم سلول های جهش یافته را طبقه بندی کنند. این سیستم حتی قادر است سلول های نادر جهش یافته را از بین هزاران سلول جدا کنند . سطح حساسیت این روش صدها برابر ابزارهای است که به طور مرسوم استفاده می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه