تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 اسفند 1392
 بیستمین سمینار سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

  بیستمین سمینار سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

بیستمین سمینار سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی با عنوان بیماری های روماتیسمی و حاملگی به همت مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز، اول اسفند در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس این سمینار در گفت و گو با خبرنگار  بنیان اظهار داست: مرکز تحقیقات روماتولوژی افتخار دارد هر سال سمینار یک روزه ای در مورد بیماری های شایع روماتیسمی برگزار کند.هر سال در کنار سمینار یک جلد کتاب در زمینه های موضوعات سمینار منتشر شده و در اختیار همکاران قرار می گیرد.
در ادامه دکتر فرهاد شهرام، دبیر علمی این سمینار گفت: سمینار امسال در چهارچوب سمینارهای سالیانه مرکز تحقیقات روماتولوژی است که از بیست سال پیش شروع شده است.در این سمینار مانند هر سال، آخرین دستاوردهای علمی را در زمینه بیماری های روماتیسم را به همکاران ارائه می کنیم.
وی افزود: در این همایش تاثیر بیماری های روماتیسمی در حاملگی مانند زایمان های زودرس، فشار خون و همچنین تاثیر روی جنین و برعکس، یعنی تاثیر حاملگی در بیماران روماتیسمی مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر شهرام با بیان اینکه یکی از دغدغه های فکری خانم های مبتلا به بیماری های روماتیسمی، بارداری آن ها است گفت: هدف این سمینار طرح این موضوع است که خانم های مبتلا به بیماری های روماتیسمی چنانچه تحت نظر پزشک معالج خود قرار بگیرند، می توانند باردار شوند.
وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از افراد که به بیماری های روماتیسم دچار نیستند در طی دوران بارداری به عوارض مفصلی و استخوانی دچار می شوند تصریح کرد: نحوه درمان این گروه از دیگر مباحث سمینار امسال است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه