تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اسفند 1392
همکاری پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات روماتولوژی در سلول درمانی بیماران روماتیسمی
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات روماتولوژی

  همکاری پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات روماتولوژی در سلول درمانی بیماران روماتیسمی

فوق تخصص روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از سلول های بنیادی و پیوند مغز استخوان ، از جنبه تحقیقاتی، به عنوان یکی از روش های درمان جدید بیماران روماتیسمی است.
امتیاز: Article Rating

دکتر فرهاد شهرام، استاد روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار بنیان ضمن تاکید بر اینکه سلول درمانی بیماران روماتیسمی در مرحله تحقیقات است و به عنوان درمان قطعی استفاده نمی شود افزود: پروژه های تحقیقاتی زیادی در این زمینه وجود دارد و ما روی این پروژه ها فعالیت می کنیم. این پروژه و تحقیقات با همکاری مراکز تحقیقاتی دیگر از جمله مرکز تحقیقات همولوژی و انکولوژی و همچنین  مرکز رویان جهاد دانشگاهی در حال انجام است.
وی افزود: این تحقیقات در مراحل حیوانی و به صورت نمونه در بیماری های روماتیسمی خاص انجام می شود.
این فوق تخصص مفاصل و عضلات در ادامه بیان داشت: ما برای اولین بار در دنیا پیوند سلول های بنیادی در ضایعات چشمی، بیماری بهجت و همین طور پیوند سلول های بنیادی در بیماری آرتروز را در چند مورد از بیماران انجام داده ایم.در این فرآیند سلول های بنیادی از خود فرد بیمار گرفته و به خودش تزریق می شد.
دکتر شهرام با اشاره به اینکه در موارد ذکر شده موفقیت نسبی بود گفت: زیرا نمونه هایی که انتخاب شد نمونه های پیشرفته بودند. نتایج به دست آمده هم در مجلات بین المللی روماتولوژی دنیا منتشر شد.
زنان مبتلا به بیماری های روماتیسمی منعی برای بارداری ندارند
دکتر شهرام در ادامه با تاکید بر این نکته که از مسائل مهم در بیماری روماتیسمی بارداری زنان مبتلا به روماتیسم است افزود: زنان مبتلا به بیماری های روماتیسمی اگر تحت نظر پزشک متخصص روماتولوژی قرار بگیرند منعی برای بارداری ندارند.به دلیلی تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتد، ممکن است برخی بیماری های روماتیسمی مانند لوپوس تشدید و برعکس برخی دیگر از این بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید در این دوران بهبود یابد.
وی تاکید کرد: بنابراین بیماران روماتیسمی باید پس از زایمان همچنان تحت نظر پزشک متخصص بمانند زیرا تشدید برخی بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید پس از زایمان اتفاق می افتد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 22 آبان,1402

عطابخش

سلام میخواستم بدونم برای بیماری رماتیسم وکلا بیماری های سیستم ایمنی درمان قطعی وجود دارد وجدیدا با پیجیده آشنا شدم که ادعا دارند زیر نظر پژوهشکده دانشگاه تهران از طریق مکمل های دارویی و رژیم غذای نهایتا تا یکسال بیماری رو ریشه ای درمان میکنن وهزینه یک دوره سه ماه ابن درمان ۴،۷۰۰تومان هست
سوال من اینجاست که آیا واقعا این بیماری به طور کل وریشه ای درمان می‌شود؟ وآنها ادعا دارند که تا به حال ۱۰۰۰ نفر رو درمان کرده اند ایا کسی دراین مورد مطلبی شنیده لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

دوشنبه, 22 آبان,1402

پزشک مشاور

عطابخض@:
با سلام
برای بیماری های ناشی از نقص سیستم ایمنی یا اختلال در عملکرد سیستم ایمنی اگر ناشی از نقص عملکرد ژن و یا پروتئین باشد در حال حاضر و تازمانی که ژن درمانی وارد پروسه درمانی نشود، درمان ریشه ای آنها قطعی نیست. ولی اگر این اختلال در اثر یک عامل ثانویه محیطی باشد درصورت دانستن آن عامل مخل در نظم عملکرد سیستم ایمنی و شناسایی راه درمان آن، احتمال برطرف کردن کامل بیماری وجود دارد. ولی هیچ زمان برای درمان یک بیماری یک نسخه واحد تجویز نمیشود. بهتر است تحت نظر و مشاوره یک پزشک متخصص و مطلع از شرایط بیماری فرد، سراغ درمان های جانبی رفت.

پنجشنبه, 13 مهر,1402

فاطمه مهدیزاده

سلام ای دانشمندان، ای محققین شما را به جان عزیزانتون بیمارز وگنر خیلی درد داره ، بیماری سختیه اینو درمان کنید با سلولهای بنیادی ، ژن درمانی یا هر چی که درمان قطعی این بیماری باشه دردش زیاده و اکثرا جوان و میانسال هستن شما را به خدا تلاش کنید هر چه زودتر درمانش کنید .ممنونم مادر بدبخت یک وگنری

یکشنبه, 30 مهر,1402

پزشک مشاور

فاطمه مهدیزاده@:
با سلام
در حال حاضر برای این بیماری که ناشی از حمله سیتم ایمنی و جز بیماری های نادر خود ایمنی است، طرحی تحقیقاتی در جریان نیست بنابراین بهتر است روال درمانی روتین را ادامه دهید تا از التهاب پیشرونده بیماری ممانعت کنید.

یکشنبه, 20 فروردین,1396

پزشک مشاور

باران@:
باسلام
برای درمان این بیماری هنوز سلول درمانی انجام نمی شود.

پنجشنبه, 30 دی,1395

باران

باسلام.من دختر32ساله هستم که دچاربیماری اسپوندیلوآرتروباتی هستم در ابتدادرمان با داروهای پردنیزولون وسولفاسالازین و...شروع شدبا وجودمصرف دارو همچنان دردهاوالتهابات مفصلی پایداربودند ،4سال باهمین روش درمانی طی شدتااینکه به داروهاحساسیت پیداکردم وبه من توصیه ادامه درمان با داروهای بیولوژیک شد .مجبورشدم به پزشک روماتولوژیست دیگری مراجعه کنم که ایشان ازطریق درمان عفونت های نهفته وغیرچشمگیردرمقابل دردهای روماتیسمی،اقدام به کم کردن میکروب های زاید بیماری زا می کردند.درمان رانزد ایشان شروع کردم .ابتدا کانالهای عفونی شناخته شدند<گوارش.تخمدان...>وبه درمان عفونت ها پرداخته شد،بدون نیازبه داروهای کورتن دار ،دردها والتهابات مفصلی ازبین رفت ،اکنون درمان کانالهای عفونی ادامه دارد.درکتاب روماتولوژی 2015آمده است:وجوداین عفونت ها برای بروز علایم روماتیسمی ضروری است.

شنبه, 08 آبان,1395

پروانه

با عرض سلام و خسته نباشید.خانمی ۲۶ساله هستم که پنج ساله رماتیسم مفصلی دارم یکساله داروهام رو قطع کردم و از داروهایه گیاهی تحت نظر پزشک طب سنتی استفاده میکنم.در بهتر شدنم تاثیر داشته ولی دردهایی دارم که اغلب آزار دهنده هستند .میخواستم هزینه و چگونگی درمان با سلول های بنیادی را بدانم.و اینکه این درمان تا آخر عمر باقی میماند یا نه.خواهشا راهنماییم کنید.ممنون.

دوشنبه, 22 فروردین,1401

فلطمه

سلام میشه آدرس دکتر که رمان عفونت های نهفته براتون درمان انجام دار به من بدین، واقعا نیاز دارم

یکشنبه, 30 فروردین,1394

@مریم خوسفی : پیشنهاد می شود جهت انجام مشاوره با کلینیک ارتوپدی مرکز سلول درمانی رویان جهت دریافت آخرین روش های درمان در این خصوص مشورت نمایید - شماره تماس 23562181 و هم چنین جهت انجام مشاوره با جناب دکتر شهرام می توانید به بیمارستان شریعتی تهران مراجعه نمایید.

دوشنبه, 24 فروردین,1394

مریم خوسفی

باسلام وخسته نباشید.من دختر 26ساله هستم که 7ساله دچار بیماری آرتریدروماتوءید هستم.مچ دست ومچ پام درگیراین بیماری شده که بسیار متورم ودردناک است آیا درمانی برای من درپژوهشکده وجود دارد.من بیشتر مواقع دردشدیدی مخصوصا مچ پام دارم .ودرحال حاضر تحت درمان دارو اتانرسپت هستم که بیشتر جنبه مسکن برای من داره.خواهشا آقای دکتر راهنماییم کنین .واقعا روزهام همیشه همراه با درد سپری میشه.ممنونم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه