تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اسفند 1392
نقش سلول های بنیادی در درمان چین و چروک ها

  نقش سلول های بنیادی در درمان چین و چروک ها

دانشمندان روش نوینی را با استفاده از تکنولوژی پلت فرم سلول بنیادی بالغ ، سلول ELA،در کاهش چین و چروک های پوستی ارائه دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، آزمایشگاه های Parcell ایجاد کننده درمان های نوین بر پایه تکنولوژی پلت فرم سلول بنیادی بالغ ، سلول ELA، با همکاری دانشگاه Pittsburgh Medical Center به مطالعه روش درمانی نوینی برای کاهش چین و چروک ها با استفاده از سلول های بنیادی پرداختند. در این روش از سلول های بنیادی بالغ آلوژنیک به جای جداسازی سلول های بنیادی خود فرد جهت درمان استفاده می شود. این دو تیم تحقیقاتی سلول های بنیادی مشتق شده از بافت چربی که به طور تیپیک از رسوبات چربی خود فرد گرفته شده اند را با روش پلت فرم سلول ELA مقایسه کردند. مزایای استفاده از سلول بنیادی در کاهش چین و چروک ها در حال بررسی می باشد. به هر جهت درمان های رایج با استفاده از سلول های بنیادی اغلب نیاز به دو پروسه برای بیماران دارد: یکی جداسازی سلول های خود فرد و دیگری پیوند دوباره آنها در ناحیه درمان. سلول های ELA آزمایشگاه های Parcell پروسه های پزشکی بر پایه سلول های بنیادی را تسهیل کرد. با این روش می توان مقادیر بیشتری سلول جداسازی کرد و فرآیندهای بعدی کمتری نیز نیاز است. بعلاوه دانشمندان با مقایسه این روش با روش های دیگر استفاده از سلول های بنیادی بالغ نشان داند که سلول ELA توانایی بالاتری در تمایز به بافت چربی دارد.

کاهش چین و چروک با استفاده از سلول بنیادی مزایای زیادی نسبت به درمان با بوتاکس که در آن سم به نواحی مختلف تزریق می شود، دارد. این سلول ها توانایی طبیعی بدن را در بهبودی افرایش می دهد بدون آنکه از ترکیبات خارجی زیادی استفاده شود. شواهد موجود پیشنهاد کرد که اثرات نهایی درمان های سلول بنیادی از سایر درمان های پوستی پیشی گرفته است.

پتانسیل درمان ترمیم های بافت پوست، چه زخم ها و چه چین و چروک ها، با استفاده از سلول بنیادی ارزش مطالعات بیشتری را دارد.

 پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه