تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اسفند 1392
استفاده ازسلولهای بنیادی مشتق از بافت چربی در ترمیم چهره و جمجمه می تواند امیدوار کننده باشد

  استفاده ازسلولهای بنیادی مشتق از بافت چربی در ترمیم چهره و جمجمه می تواند امیدوار کننده باشد

مطالعه ای جدید نشان داده است که می توان از ترکیب سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی و داربست های قابل جذب به عنوان یک استراتژی درمانی برای درمان بیماران دچار نقص جمجمه، چهره و فک استفاده نمود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این نقایص می تواند به دلیل ناهنجاری های مادرزادی، یا آسیب های ترومایی یا یک جراحی برای برداشتن تومور باشد. استفاده از استخوان های خود فرد روش گلد استاندارد برای درمان این نواقص است اما احتیاج به یک جراحی ثانویه دارد.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی اتولوگ برای ترمیم نواقص مربوط به چهره و جمجمه استفاده می کند. این مطالعه نواقص بافت استخوانی محکم را در مناطق مختلف آناتومیک چهره و جمجمه 13 بیمار را مورد مطالعه قرار داده است.

در این مطالعه سلول های بنیادی از بافت چربی شکم هر بیمار گرفته شده و روی داربست های قابل جذب از جنس β-TCP کشت داده شده و به بیمار پیوند شد.

نتایج امیدوار کننده بود. در این مطالعه با استفاده از استراتژی مذکور سه مورد از نواقص سینوس فرونتال و سه مورد از پنج مورد نواقص جمجمه ای به طور کامل ترمیم شده بودند. 

در مورد سه بیمار هم که دارای نواقص فکی بودند  نتایج خوبی به دست آمد ودومورد از پیوندهاکاملا درمان شده بودند به نحوی که قابل ایمپلنت کردن دندان بودند.

در این مطالعه با نواقص مختلف جمجمه نشان داه شد که مهندسی بافت توانایی جایگزینی بافت استخوان را دربرخی از حاد ترین مشکلات نیز دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه