تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اسفند 1392
مطالعه ای جدید از امکان دوباره جوان سازی موضعی عضلات پیر پشتیبانی می کند

  مطالعه ای جدید از امکان دوباره جوان سازی موضعی عضلات پیر پشتیبانی می کند

مطالعه ای که جدیدا به وسیله محققین دانشگاه تورنتو صورت گرفته است روشی بر مبنای سلول های بنیادی را برای احیای قدرت عضلات اسکلتی آسیب دیده در زمان پیری پیشنهاد می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnwstoday، عضلات اسکلتی تقریبا مهم ترین عضلات بدن به شمار می آیند و دارای عملکردهای مهمی هستند، در افراد مسن عملکرد این عضلات به طور محسوسی کاهش می یابد. بعد از سن هفتاد و پنج سالگی، سالیانه فرد حدود 15 درصد توده عضلانی خود را ازدست می دهد.

محققین از طریق ردیابی مسیرهای سیگنالینگ سلولی نشان دادند که در زمان پیری، یک جمعیت از سلول های بنیادی شروع به بیان یک پروتئین تغییر یافته می کنند که توانایی رشد این سلول ها و ایجاد سلول های بنیادی جدید را مهار می کند.

در این مطالعه محققین به جای این که سلول ها را در خارج از بدن با داروهایی که تغییرات پروتئینی را مهار می کنند تیمار کنند، سلول ها را روی بسترهای نرمی مانند یک زیست ماده هیدروژلی که طبیعت بافت اسکلتی نرم را برای آن ها تقلید می کند، کشت دادند. این مسئله موجب شد که سلول های پیر شده رشد کرده و کپی هایی مشابه خود را بسازند.

سلول های دوباره جوان شده کشت داده شده و به بافت های پیر و اسیب دیده پیوند شدند و نتایج قابل توجهی به دست آمد: سلول های پیوند شده قدرت بافت های پیر و آسیب دیده را تا حد یک فرد جوان و سالم ارتقا دادند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه