تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اسفند 1392
برگزاری چهارمین کنگره بین المللی پزشکی قانونی

  برگزاری چهارمین کنگره بین المللی پزشکی قانونی

چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی توسط انجمن علمی پزشکان قانونی با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی، رییس انجمن پزشکان قانونی و جمعی از پزشکان و کارشناسان این حوزه در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

دکتر آرش عکاظی دبیر علمی این کنگره که از هفتم تا نهم اسفند برگزار می شود در گفت و گو با بنیان بیان کرد: این کنگره به دنبال کنگره های قبلی برگزار شد اما امسال سعی کرده ایم روند کنگره را تغییر دهیم.برای تغییر روند کنگره تعداد مقالات را از نظر کمی و همچنین کیفیت مقالات را بالا برده ایم.
وی با تاکید بر اینکه حجم مقالات پذیرفته شده در کنگره امسال بیشتر از سال های قبل است افزود: برای ارتقای کیفیت مقالات، داوری مقالات دریافت شده توسط سه نفر از افراد متخصص انجام شد.به این صورت که هر مقاله بدون نام از طریق سایت به داوران ارسال شد و داوران برای هر مقاله نمره ارائه کردند، چنانچه نمره مورد نظر قابل قبول بود مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
دکتر عکاظی با اشاره به اینکه امسال 170  مقاله به صورت اوراق و 140 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است ادامه داد: در کنار مقالات شش کارگاه جانبی برگزار می شود که در همه کارگاه ها مدرس های خارجی حضور دارند.
وی علت حضور مدرس های خارجی را درک بهتر عمق مطلب و ارائه بهتر اطالاعات است دانست و توضیح داد: برای مثال، از بین کارگاه ها می توان به رادیولوژی در پزشکی قانونی نام برد که منحصر به یک الی دو کشور خاص است.گروه دعوت شده از کشور سوئیس هستند و سیتی آنژیو گرافی روی اجساد انجام می دهند که برای پی بردن به علت فوت بدون کالبد شکافی است. کارگاه دیگر که مدرس کره ای در آن حضور دارد درمورد تعیین هویت در حوادث دسته جمعی است، همچنین از ارتباط آنلاین با متخصصین در زمینه های مختلف دیگر بهره برده ایم.
لازم به ذکر است اخلاق پزشکي، فقه و حقوق پزشکي، پزشکي قانوني باليني(تروماتولوژي)،‌ معاينه و کالبدگشايي باليني، روان‌پزشکي قانوني، راديولوژي قانوني، دندانپزشکي قانوني و آنتروپولوژي محورهای اصلی این کنگره هستند.
همچنین پرستار، ماما و قانون، پزشکي قانوني و پيشگيري از وقوع جرم، امور آزمايشگاهي پزشکي قانوني، مسموميت ها، کودک آزاري و خشونت هاي خانوادگي، اتانازي، اهدا عضو و پيوند اعضا، باروري مصنوعي و اهدا جنين و تشخيص هويت از ديگر محورهاي مورد بررسي در اين كنگره است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه