تاریخ انتشار: شنبه 10 اسفند 1392
شناسایی ژن خطرناک جدیدی که موجب پیشرفت بیماری آلزایمر می شود

  شناسایی ژن خطرناک جدیدی که موجب پیشرفت بیماری آلزایمر می شود

یک تیم از محققین بین المللی موفق به جداسازی ژنی شده اند که تصور می شود نقشی تصادفی را در تکوین بیماری آلزایمر بازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این ژن که جدیدا شناسایی شده است روی تجمع آمیلوئید بتا تاثیر می گذارد که پروتئینی است که منجر به آسیب در این بیماری مغزی می شود.

این ژن پروتئینی را کد می کند که برای تبادلات بین سلولی ضروری است. هر سلول مغزی به یک سیستم انتقالی درونی متکی است که مولکول های سیگنالینگ لازم برای تکوین، ارتباط و بقای سلولی را فراهم می کند.

اختلال در این سیستم می تواند پردازش آمیلوئید بتا را مختل کند و موجب تجمع نهایی آن شود. این مسئله موجب تشکیل پلاک های آمیلوئیدی می شود که مشخصه اصلی بیماری آلزایمر می باشد.

آلزایمر یک بیماری چند عاملی است که در آن و طی یک دهه مشکلات خفیفی در سیستم عصبی ایجاد می شود. آلزایمر نیز مانند بسیاری از بیماری های انسانی ناشی از عوامل مختلفی مانند ژنتیک، عوامل محیطی و شیوه زندگی است. از طرف دیگر تنها بخش کوچکی از آلزایمر ناشی از وراثت است و آن هم مربوط به آلزایمر زودرس است.

این یافته های جدید در مورد آلزایمر می تواند منجر به طراحی درمان های جدید و یافتن راهی برای تشخیص زودهنگام این بیماری به منظور درمان موثرتر و بهتر شود.

تغییر در شیوه زندگی مانند بهبود رژیم غذایی و  افزایش تحریکات شناختی می تواند به آهسته کردن پیشرفت آلزایمر کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه