تاریخ انتشار: شنبه 10 اسفند 1392
سلول درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی به زودی آغاز می شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد

  سلول درمانی بیماران مبتلا به سکته مغزی به زودی آغاز می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مطالعات اولیه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مغز و اعصاب و سکته های مغزی، به صورت همکاری مشترک بین سازمان نظام پزشکی و همکاران بخش نورولوژی پژوهشگاه رویان آغاز شده است.
امتیاز: Article Rating

دکتر علیرضا زالی، متخصص جراحی مغز و اعصاب و رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با بنیان بیان کرد: اولین و مهم ترین بحثی که در ارتباط با استفاده از سلول های بنیادی در سکته های مغزی وجود دارد این است که تزریق سلول های بنیادی در بیماران حاد انجام شود  یا در بیماران مزمن.
وی توضیح داد: بیشترین مشکلات در سکته های مغزی مربوط به بیماران مزمن است، در بیماران مزمن  چالش های فراوانی وجود دارد و معمولا این بیماران بیشترین میزان معلولیت و ناتوانی را تجربه می کنند.
دکتر زالی با اشاره به تجاربی که در عرصه جهانی وجود دارد گفت: با توجه به تجارب جهانی ممکن است بیماران مزمن سکته های مغزی به دلیل شرایط خاص و وضیعتی ویژه فیزیولوژیک که در مغز آن ها وجود دارد کارایی لازم را نداشته باشند.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: ممکن است بعد از سکته مغزی در بحث استقرار عوارض عصبی به خصوص در جریان خون خلفی مغز مشکلاتی وجود داشته باشد، 72 ساعت زمان لازم است تا نواقص عصبی به استقرار کامل برسد، بنابراین بیشترین کارایی سلول های بنیادی در 72 ساعت اول بعد از سکته مغزی است.
وی افزود: موضوع دوم بحث استفاده از نوع سلول های بنیادی است. اینکه از کدام سلول بنیادی و کدام خواستگاه استفاده شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه این فرآیند آغاز شده است ادامه داد: اگر در دو بخش ذکر شده، یعنی محل و نوع سلول های بنیادی و فاز حاد یا مزمن به نتیجه قطعی دست پیدا کردیم امکان عملیاتی کردن این طرح بعد از ملاحظات نکات اخلاقی و کسب مجوز از کمیته اخلاقی وجود خواهد داشت.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 20 مرداد,1395

آرمین

با توجه به آزمایش موفق سایر کشور ها در زمینه سلول درمانی سکته مغزی چرا از پزشکاننی که در این زمینه آزمایش موفق داشته اند دعوت بعمل نمی آید تا هم تجربه پزشکان ایرانی در این رابطه افزایش یابد و هم تعداد گثیری از بیماران ایرانی به کار و زندگی عادی خود برگردند و قسمتی از مشکلات آنان مرتفع شود و هم هزینه های نگهداری از اینگونه بیماران که خیلی زیاد هم میباشد کاهش یابد
متشکرم

دوشنبه, 04 آبان,1394

رامین

با سلام وتشکر از پاسخ شما لطفا در مورد اینکه دکتر امیری بیمار جدید نمی پذیرند هم راهنمایی فرمایید که چگونه می توان وقت ویزیت از ایشان گرفت

ﺳﻪشنبه, 21 مهر,1394

پزشک مشاور

رامین@: <br />باسلام <br />طرح سکته مغزی درحال اتمام فازحیوانی وشروع فازکلینیکی است ،شروع فازکلینیکی وبیمارگیری این طرح ازطریق همین سایت اعلام خواهد شد.

دوشنبه, 20 مهر,1394

رامین

با سلام من در حدود سه سال قبل سکته مغزی کردم و الان دست چپم فلج هست ولی پای چپ به کمک بریس قادر به حرکت است در مورد پاسخی که به یکی از دوستان داده شده است من با بیمارستان رجایی تماس گرفتم ولی گفتند دکتر امیری بیمار جدید ویزیت نمی کنند راهنمایی بفرمایید

دوشنبه, 16 شهریور,1394

پزشک مشاور

مجتبی@: <br />باسلام <br /> متاسفانه درطرحی که هم اکنون دزجریان آزمایش کلینیکی است نمی شود به این دلیل که سلول های بنیادی در 72 ساعت اول بعد از سکته مغزی بیشترین کارایی رادارندو دیگر اینکه ممکن است بیماران مزمن سکته های مغزی به دلیل شرایط خاص و وضیعتی ویژه فیزیولوژیک که در مغز آن ها وجود دارد کارایی لازم را نداشته باشند.ولی قرار است دراینده برای این بیماران نیزطرحی نوشته شود.

دوشنبه, 16 شهریور,1394

مجتبی

سلام آقای دکتر پدر بنده 9 ماه هست که سکته مغزی کرده اند آیا با این روش می توان ایشان را درمان کرد؟با تشکر از شما

پنجشنبه, 08 خرداد,1393

لیلا عرب

لیلای عزیز <br />با سلام <br />در پژوهشگاه رویان طرح تحقیقاتی مربوط به سکته مغزی در بیماران دچار سکته که کمتر از 6ماه از سکته آنها می گذرد ، سلول درمانی انجام می شود.

پنجشنبه, 08 خرداد,1393

لیلامحبی

باسلام من درسال80دراثراندوکارتیت سکته مغزی کردم الان هنوز بهبودکامل پیدانکرده ام ازنظردست وپای چپ مشکل دارم ولی مشکل اصلی قسمت تعادل هست من چون تعادل ندارم نمیتوانم به تنهایی راه بروم امید ان دارم که شما باپیشرفتهایی که کسب می کنیدبرای من هم بتوانید کاری انجام دهید به امید خدادرضمن ازهیچ همکاری دراین ضمینه کوتاهی نمیکنم. شماره تماسم هست 09198016715 65347721

ﺳﻪشنبه, 09 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

زهرای عزیز <br />با سلام <br />در پژوهشگاه رویان به زودی طرحی در زمینه سلول دزمانی در بیماران دچار سکته مغزی انجام خواهد شد.جهت اطلاع از این که آیا می توانید در این طرح شرکت کنید یا خیر به کلینیک مغز و اعصاب بیمارستان رجائی خدمت آقای دکتر امیری مراجعه کنید.

دوشنبه, 08 اردیبهشت,1393

زهرا

باسلام.. عموی 42 ساله ی بنده، حدود 3 هفته پیش سکته مغزی کرد و الان سمت راست بدنشون از کار افتاده. میخوام بدونم واسه بهبودی ایشون به هر طریقی، چه کاری میشه انجام داد؟ مسئله مالی اهمیت نداره. فقط بگید آیا طرح تحقیقاتی شما برای ایشون موثر واقع میش؟

یکشنبه, 25 اسفند,1392

لیلا عرب

مهدی عزیز <br />با سلام <br />در این زمینه اطلاعی در دست نمی باشد.

یکشنبه, 25 اسفند,1392

لیلا عرب

زهرای عزیز <br />با سلام <br />شما جهت اطلاع از این که آیا می توان طرح سلول درمانی را در مورد بیمار شما انجام داد یا خیر می توانید به کلینیک مغز و اعصاب بیمارستان رجایی نزد دکتر امیری مراجعه کرده و تحت ویریت ایشان قرار گیرید و در صورت کاندید شدن توسط ایشان به پژوهشگاه رویان معرفی خواهید شد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه