تاریخ انتشار: دوشنبه 12 اسفند 1392
شناسایی تنظیم کننده بیان ژنی ، مسئول پیشرفت سرطان سینه

  شناسایی تنظیم کننده بیان ژنی ، مسئول پیشرفت سرطان سینه

محققین مرکز سرطان Yale یک تنظیم کننده بیان ژنی را شناسایی کرده اند که مسئول پیشرفت سرطان سینه و متاستاز آن به ریه ها است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در زنان، سرطان سینه بسیار شایع است و دومین عامل مرگ سرطانی به حساب می آید. زمانی که این سرطان متاستاز می دهد در درجه اول ریه، مغز و استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. تنها گزینه های درمانی محدودی در دسترس است و محققین برای شناسایی و تست کردن داروهای جدید برای درمان  های موثر شدیدا در تلاش هستند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که بیان غیرطبیعی ژن ها منجر به تشکیل تومور و پیشرفت سرطان می شود. اما تنظیم کننده های این تغییرات در متاستاز به میزان کمی شناخته شده اند.

محققین مجموعه داده های بیان ژنی در تومورهای سینه انسانی را مورد آنالیز قرار داده اند و در یافته اند که بیان بیش از حد آنزیم RBP2 برای متاستاز سرطان سینه به ریه ها حیاتی است. آن ها هم چنین دریافته اند که فقدان RBP2 تشکیل تومور در مدل های موشی را سرکوب می کند.

این محققین می گویند که شواهد آن ها نشان می دهد که RBP2 یک سوئیچ اپی ­ژنتیک حیاتی را تنظیم می کند که مراحلی از متاستاز توموری را تنظیم می کنند. آن ها می گویند که این آنزیم هدف جدیدی را برای ایجاد درمان های مهارکننده پیشرفت و متاستاز سرطان ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه