تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 اسفند 1392
استفاده از تازه ترین روش های جایگزینی استخوان فک در ایران

  استفاده از تازه ترین روش های جایگزینی استخوان فک در ایران

عضو انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: تازه ترین روش های جایگزینی استخوان فک و صورت در کشور ما همگام با پیشرفته ترین کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دکتر علی حسنی اظهار داشت: در ایران از چهار روش جایگزینی استخوان فک برای ترمیم انواع آسیب های وارده به استخوان های فک وصورت استفاده می شود.یکی از این روش ها برداشت استخوان عقب فک بیمار برای ترمیم قسمت جلوی فک است که به آن اوتوژن گفته می شود. 
 
وی گفت: این روش تنها در مورد برخی بیماران که شرایط لازم برای برداشت استخوان را دارند و نیز استخوان عقب فک آنها آسیب ندیده است، استفاده می شود. 
 
این جراح دهان، فک و صورت اظهار داشت: روش دوم استفاده از بانک استخوان انسانی است که در کشور ما این بانک وجود دارد.برای استفاده از این روش باید اقداماتی روی استخوان های اهدایی انجام و استخوان برای پیوند به بیمار آماده شود؛ به عنوان نمونه باید استخوان ها از نظر رفع آلودگی ها مورد بررسی قرار گیرند. 
 
وی ادامه داد: در روش سوم از موادی استفاده می شود که منشا حیوانی دارد و از استخوان حیواناتی مانند گاو و اسب گرفته می شود. 
 
حسنی به ایرنا گفت: بانک استخوان حیوانات در ایران وجود ندارد و برای استفاده از این روش مواد اولیه آن از کشورهای دیگر وارد کشور می شود.
 
وی در مورد روش چهارم نیز اظهار داشت: در این روش از مواد مصنوعی و سنتتیک استفاده می شود به این صورت که یک داربست استخوانی از مواد مصنوعی درست و بر روی فک بیمار قرار داده می شود. پس از مدتی حدود 4 ماه تا یک سال استخوان فرد جایگزین این داربست می شود و آن را پر می کند. 
 
عضو انجمن جراحان دهان، فک و صورت گفت: استفاده از هر کدام از این روش ها به تشخیص پزشک معالج و شرایط جسمی بیمار ارتباط دارد و نمی توان تمام روش ها را برای تمام بیماران به کار برد. 
 
حسنی در مورد تجهیزات مورد نیاز جراحی های صورت اظهار داشت: تمام تجهیزات مورد استفاده در جراحی های فک و صورت از سوزن گیر، قلم جراحی و قیچی تا موتورهای مخصوص جراحی و آندوسکوپی از کشورهای دیگر وارد می شوند و در این زمینه تولیداتی نداریم. 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه